کد مطلب: 

262692

اطلاعات فیس‌بوک از حمله به کنگره آمریکا لو رفت

در ژانویه سال ۲۰۲۱ فیس‌بوک متوجه افزایش غیرعادی پست‌های مختلف شد که حاوی فراخوان برای خشونت و تحریک سایر کاربران به اعتراض نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند اما برای متوقف کردن این روند هیچ اقدامی انجام نداد.
کنگره آمریکا

به گزارش سیتنا، فارس به نقل از ای بی سی نیوز، نوشت: افشاگری‌های جدید بر علیه فیس بوک نشان می دهد این شبکه اجتماعی متوجه افزایش پیام های مروج خشونت در روزها و ساعات منتهی به حمله به کنگره شده بود، اما توجهی به این مساله نشان نداد.

موضوع نحوه واکنش شبکه های اجتماعی به حمله به کنگره و انتشار اخبار و اطلاعات دروغین در این زمینه در فیس بوک، اینستاگرام و غیره مورد توجه دولت آمریکا بوده و اسناد افشا شده توسط فرانسیس هاوگن افشاگر فیس بوک که به کنگره ارائه شده نشان می دهد فیس بوک سرمایه گذاران خود و عموم مردم را در مورد آسیب های بالقوه ناشی از استفاده از این شبکه اجتماعی گمراه کرده است.

نیک کلگ، معاون امور جهانی فیس بوک، در بیانیه ای این ایده را رد کرد که فیس بوک "به طور نظام مند و عمدی" تحقیقاتی را که "برای شرکت ناخوشایند است" نادیده می گیرد. با این حال افشاگری های هاوگن حاکی است فیس بوک برخی اثرات حمله به کنگره را بر پلتفرم خود مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

اسناد افشا شده حاکیست فیس بوک و اینستاگرام شاهد افزایش شدید گزارش های کاربران در مورد پست های مروج خشونت در ششم ژانویه بوده اند. تعداد این گزارش ها در مورد افزایش ترویج خشونت در فیس بوک در ساعات منتهی به حمله در مقایسه با شرایط عادی هفت برابر شده است.

فیس بوک در اوائل سال ۲۰۲۰ محدودیت هایی را برای کاهش ترویج خشونت در این شبکه اجتماعی فعال کرده بود، اما بعد از مدتی آنها را از کار انداخته بود. همین مساله باعث شده بود تا پیام های خشونت بار یادشده به راحتی در معرض دید سایر کاربران قرار بگیرند. انتظار می رود این افشاگری ها تبعات گسترده ای برای فیس بوک داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-10-25 10:46

افزودن دیدگاه جدید