کد مطلب: 

262657

زارع‌پور: تمام روستاهای کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه پرسرعت اینترنت متصل می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه‌ریزی شده تا آخر سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای کشور به شبکه پرسرعت اینترنت متصل شوند که البته این کار بسیار سختی است زیرا روستاهای باقی مانده روستاهایی در مناطق صعب العبور هستند اما این نوید را می‌دهیم.
زارع‌پور: تمام روستاهای کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه پرسرعت اینترنت متصل می‌شوند

به گزارش سیتنا به نقل از خبرنگار ایسنا در خراسان رضوی، عیسی زارع پور صبح امروز اول آبان ماه در حاشیه بازدید از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در مشهد و همچنین بازدید از ساختمان اداره کل پست خراسان رضوی در جمع خبرنگاران در خصوص هدف از این بازدید و برنامه توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در روستاهای کشور اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه یکی از تکالیف این بوده تا وزارت ارتباطات تا آخر سال ۱۴۰۰، ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به  شبکه ملی اطلاعات ( اینترنت ملی) متصل کند که در حال حاضر با اندکی اغماض این کار در حال انجام است.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده تا آخر سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای کشور به شبکه پر سرعت اینترنت متصل شوند که البته این کار بسیار سختی است زیرا روستاهای باقی مانده روستاهایی در مناطق  صعب العبور هستند اما این نوید را می‌دهیم که تمام روستاهای کشور تا آخر سال ۱۴۰۱ به شبکه پر سرعت اینترنت متصل می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: باید از زیر ساخت‌های ارتباطی برای توسعه اقتصاد روستاها استفاده کرده و بتوانیم دستاوردها و مزیت‌های روستا را بازاریابی و اقتصاد دیجیتال در روستا را در بستر شبکه ارتباطی فعال کنیم.

عیسی پور درخصوص هدف از این بازدید بیان کرد: مجموعه فعال در این پارک زیر ساخت بسیار خوبی برای تولید محتوای دیجیتال فعال است و می‌تواند نمونه و الگوی بسیار خوبی برای تمام کشور باشد. چنین زیست بومی راه افتاده تا شرکت‌های نو پا بتوانند برای تولید محتوای دیجیتال در بخش‌های مختلف از جمله تولید انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای و.....از این امکانات استفاده کنند. باید زیست بوم‌های اینگونه را در تمام کشور توسعه دهیم تا زیر ساخت تولید محتوای دیجیتال مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی در تمام کشور فراهم شود. قابلیت این را داریم که محتوای شبکه ملی اطلاعات و خدمات آن را توسط همین جوانان  فراهم نماییم و به دست آنان  بتوانیم  تمام  زیر ساخت‌های لازم را  به  شکل بومی داشته باشیم.

وی درباره توسعه شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات نیاز به زمان دارد به دلیل افزایش قیمت ارز و تحریم‌ها اپراتورها با مشکلاتی روبه‌رو شدند. برای توسعه شبکه ملی اطلاعات نیاز به کار جهادی و تیکه بر توان داخلی داریم.  در حال حاضر شرکت‌های بسیار قوی در کشور داریم که بسیاری از تجهیزات شبکه را بومی‌سازی کرده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره برنامه‌های دولت درخصوص طرح صیانت از کاربران فضای مجازی اظهار کرد: بنده قبلا نظر خودم را اعلام کرده‌ام. کمیسیون مربوطه در مجلس تشکیل شده است و تلاش می‌شود تا حضور فعال داشته باشیم تا این طرح به بهترین شکل ممکن اصلاح شود.

عیسی زارع پور در پایان از بخش‌های مختلف اداره کل پست خراسان رضوی از جمله مرکز مبادله و پردازش هوشمند پستی بازدید و با کارکنان و مراجعین گفت و گو کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-10-23 16:22

افزودن دیدگاه جدید