کد مطلب: 

262638

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد استارت‌آپی منطقه در امارات

مرکز تجارت جهانی دبی قصد دارد با تغییر نام «جیتکس فیوچر استارز» به «ستاره شمالی (North Star)»، این رویداد را به یک نمایشگاه مستقل تبدیل کند تا به عنوان بزرگ‌ترین رویداد استارت‌آپی منطقه برگزار شود.
برگزاری بزرگ‌ترین رویداد استارت‌آپی منطقه در امارات

به گزارش کیوسک امارات (سایت فارسی زبانان امارات)، جیتکس، بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری در غرب آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا یکی از مهم‌ترین رویدادهای فناوری در جهان محسوب می‌شود، اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه در سه سال اخیر، جیتکس فیوچر استارز، محل نمایش دستاوردهای کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها از سراسر جهان بود.

جیتکس ۲۰۲۱ مانند سال‌های گذشته صنایع متنوعی را در کنار هم جمع کرد و تازه‌ترین دستاوردهای فنی، ابداعات و تجهیزات نوین را به نمایش گذاشت.

به صورت سنتی کمپانی‌های خدمات ارتباطات و مخابرات، از جمله شرکت‌هایی مانند اتصالات و هوآوی، بخش عمده‌ای از نمایشگاه را در مرکز تجارت جهانی دبی به خود اختصاص دادند و فناوری‌های آینده از سرآشپزهای روباتیک تا ماشین‌های پرنده را به نمایش گذاشتند.

کسب و کارهای نوپا، نقطه عطف جیتکس

در حالی که همچنان امسال هم غرفه‌های اتصالات با نمایش خودرو با قابلیت کنترل از طریق ذهن و هوآوی با غرفه عظیم خود از صفحات نمایش بزرگ که احساس قدم زدن در جنگل را به بازدید کنندگان می‌داد، باعث صف بستن بازدیدکنندگان شده‌ بودند، این بخش «ستاره‌های آینده جیتکس» یا «جیتکس فیوچر استارز (GFS)» بود که واقع‌گرایانه‌ترین چشم‌انداز از آینده را به مخاطبان ارائه می‌داد.

جیتکس فیوچر استارز با تمرکز بر استارت‌آپ‌ها که از سراسر جهان جمع شده‌اند، در دو سال قبل به نقطه عطف نمایشگاه و جذاب‌ترین بخش جیتکس تبدیل شده‌است.

جیتکس فیوچر استارز با بخش‌هایی مانند هوش مصنوعی برای همه چیز (AI Everything)، جهش فین‌تک (FinTech Surge)، همایش آینده بلاک‌چین (Future Blockchain Summit) و جشنواره بازاریابی (Marketing Mania) سکویی برای استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپای شرکت کننده قرار داده‌است که بتوانند راهکارهای نوی خودشان را ارائه بدهند، شبکه‌سازی کنند و سرمایه‌گذاران جدید کسب کنند.

استقلال فیوچر استارز با نام جدید

امسال مرکز تجارت جهانی دبی اعلام کرده‌است که جیتکس فیوچر استارز در دوره‌های بعدی به نام «ستاره شمالی (North Star)» برگزار می‌شود و شعار آن به «مسیرهای متنوع، مقصد واحد» تغییر می‌کند.

به نظر می‌رسد که برای برگزارکنندگان جیتکس این بخش از نمایشگاه به حدی موفق بوده‌است که می‌تواند به یک رویداد مستقل تبدیل شود و در طول مسیر به رقیبی برای بزرگ‌ترین رویدادهای استارت‌آپی جهان مانند اسلاش Slush بزرگ‌ترین رویداد کسب و کارهای نوپای اروپا بدل شود.

این رویکرد برگزارکنندگان نمایشگاه نشان‌گر میزان اهمیت اقتصاد کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها در منطقه خاورمیانه است. در فیوچر استارز امسال، استارت‌آپ‌هایی از سراسر جهان حضور داشتند.

عمده کسب و کارهای نوپای حاضر در این نمایشگاه در حوزه‌های فین‌تک (فناوری‌های مالی)، لجستیک، نرم‌افزار به مثابه خدمات (SaaS)، خدمات بهداشت و درمان و فناوری آموزشی بودند.

پاویون‌های کشورهای مختلف در فیوچر استارز این دوره خودنمایی می‌کرد. از کشورهایی مانند ایتالیا و ژاپن گرفته تا کره جنوبی و سوئد، پاویون‌های خود را با حضور استارت‌آپ‌های برگزیده کشور در این بخش نمایشگاه برپا کرده‌بودند.

جذب سرمایه ۳۸۰ میلیون دلاری در فیوچر استارز

موسسه in5 در دبی اعلام کرده‌است که تا کنون در جیتکس، کسب و کارهای نوپای حاضر در نمایشگاه توانسته‌اند بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون درهم معادل ۳۸۱ میلیون دلار از طریق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و مشترک دریافت کنند که ۸۰ درصد آن در سه سال اخیر جذب شده‌است.

عمار المالک، مدیرکل شهر اینترنتی دبی (Dubai Internet City) می‌گوید: «این یک نقطه عطف برای ماست. میزان سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که تا چه اندازه توجه به کسب و کارهای نوپا افزایش یافته‌است و شاهد جهشی در تعداد کسب و کارهای مربوط به فناوری هستیم که به نظرم این روند استمرار خواهد یافت.»

المالک می‌گوید که بخش عمده سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه فناوری مالی (FinTech)، بازرگانی آن‌لاین (E-Commerce) و فناوری‌های غذایی جذب شده‌است و در بخش‌های فناوری زراعی (AgriTech) و فناوری نانو (NanoTech) شاهد رشد قابل توجهی در سال‌های اخیر بوده‌ایم.

عمار المالک می‌گوید: «در طول ۲۰ سال گذشته ما تلاش کردیم خودمان را با شرایط وفق بدهیم و فضای بیشتری برای جامعه نوآوری ایجاد کنیم تا این مجموعه‌ها بتوانند در کنار یکدیگر با هم ارتباط برقرار کنند. نیاز به مراکز فناوری در منطقه در حال افزایش است و باید استعدادهای کل منطقه را برای رشد کل منطقه توسعه داد. اگر فناوری در اینجا توسعه داده‌نشود، معنایش این است که استعدادها هم در منطقه حضور ندارند.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-10-22 20:55

افزودن دیدگاه جدید