کد مطلب: 

262539

حمله سایبری به ایستگاه‌های پخش دومین اپراتور تلویزیونی بزرگ آمریکا

دومین اپراتور تلویزیونی بزرگ آمریکا، گروه پخش سینکلر مورد یک حمله باج افزاری قرار گرفت که باعث اختلال در برخی ادارات و شبکه‌های عملیاتی شد و ده‌ها کانال نتوانستند برنامه‌های صبحگاهی محلی و بازی‌های NFL را روی آنتن ببرند.
دومین اپراتور تلویزیونی بزرگ آمریکا

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از lodivalleynews، نوشت: پخش سینکلر که دومین اپراتور بزرگ تلویزیونی در آمریکا است، نفوذ هکرها و حمله سایبری به این شرکت را تایید کرد.

در اطلاعیه‌ای، این اپراتور اعلام کرد که این حملات سایبری خساراتی را در پی داشت که ممکن است تاثیرات آن ادامه دار باشد و اختلالاتی را در بخش‌هایی از تجارت این شرکت مانند تبلیغات محلی توسط ایستگاه‌های پخش ایجاد کند.

در ادامه آمده است شبکه داخلی شرکت کند‌تر شده، ایمیل‌ها و ارتباطات تلفنی نیز تحت تأثیر قرار گرفته که  وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند. خدمات تلفن و سیستم‌های پخش ایستگاه‌های تلویزیونی محلی نیز مورد حمله قرار گرفتند. ده‌ها کانال نتوانستند برنامه‌های صبحگاهی محلی و بازی‌های NFL را در روز یکشنبه روی آنتن ببرند.

شناسایی بدافزاری که این حمله را انجام داد، روز شنبه صورت گرفت و روز یکشنبه این شرکت متوجه شد سرور‌ها و ایستگاه‌های کاری آن مورد نفوذ و حمله بدافزار‌ها قرار گرفته اند. سینکلر گفت که هکر‌ها بخشی از اطلاعات این شرکت را سرقت کردند و هنوز مشخص نیست که چه اطلاعاتی به سرقت رفته است.

گروه پخش سینکلر به عنوان یکی از بزرگترین "امپراتوری‌های رسانه ای" در ایالات متحده است که ۲۹۴ ایستگاه تلویزیونی را در ۸۹ بازار کنترل می‌کند و ۴۰ درصد از خانوار‌های آمریکایی تماشاگر آن هستند.

گفتنی است که این شرکت در ماه جولای دچار حمله سایبری دیگری شد که آنها را مجبور به بازنشانی همه سیستم‌های مدیریت مشترک در همه ایستگاه‌های خود کرد. این دومین حادثه باج افزاری است که ایستگاه‌های خبری را در سال جاری هدف قرار می‌دهد و گروه رسانه‌ای کاکس اخیرا اعتراف کرد که در ماه ژوئن با حمله باج افزارها مورد نفوذ قرار گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 5
2021-10-19 12:56

افزودن دیدگاه جدید