کد مطلب: 

262490

گمانه زنی‌ها درباره نام تراشه‌های مک‌بوک آینده اپل

در حالی که تنها حدود ۲۴ ساعت تا رونمایی MacBook Pro ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی اپل باقی مانده، شواهد جدیدی نشان می دهد که ممکن است اپل تراشه‌های مک‌های آینده را " M۱ Pro" و "M۱ max" نامگذاری کند.
تراشه‌های مک بوک

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گفته می‌شود نام احتمالی تراشه های مک های آینده اپل "M1 Pro" و "M1 Max" باشد.

مک بوک پرو جدید از نسل بعدی سیلیکون اپل تغذیه می‌کند که دارای حداکثر ۱۰ هسته CPU، هشت هسته با عملکرد بالا و دو هسته کم مصرف است. در زمینه گرافیک نیز انتظار می‌رود که اپل دو نوع از تراشه‌های آینده خود شامل ۱۶ و ۳۲ هسته GPU را به کار گیرد.

بحث و گفت‌وگوها در مورد نام نسل بعدی سیلیکون مک اپل نیز همچنان ادامه دارد. برخی تصور می‌کنند که تراشه ممکن است "M۱X" نامیده شود، در حالی که عده‌ای دیگر معتقدند می‌توان نام آن را به " M۲ " تغییر داد تا جهش قابل توجهی در مقایسه با M۱ داشته باشد. با این حال، با توجه به تغییرات ایجاد شده در طرح، گفته می‎شود تراشه‌های جدید احتمالا "M۱ Pro" و "M۱ Max" نامیده می‎شوند.

مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین خبرنامه Power On خود نوشته است که یک توسعه دهنده مک به او اطلاع داده که در گزارش برنامه آن‌ها، نام تراشه‌های "M۱ Pro" و "M۱ Max" در کنار وضوح صفحه نمایش برای MacBook Pro‌های آینده که MacRumors نامیده می‌شود، ظاهر شده است.

توسعه دهنده ذکرشده می‌گوید "تراشه‌های جدید مک بوک پرو در لاگ‌ها با نام‌های "M۱ Pro" و "M۱ Max" ظاهر شده است". هرچند هنوز نامگذاری اپل و اهداف آن از این نامگذاری مشخص نیست اما تقریباً ۲۴ ساعت دیگر همه چیز روشن می‎شود.

در گذشته نیز، اپل "X" و "Z" را با هدف نشان دادن ارتقای تراشه پایه به نام تراشه‌های خود اضافه کرده بود. به عنوان مثال، اپل برای برای آیپد پرو ۲۰۱۸، تراشه "A۱۲X" را که بر اساس تراشه پایه A۱۲ مورد استفاده برای iPhone XS برچسب گذاری کرد.

انتظار می‌رود که اپل در رویداد دیجیتالی خود در روز دوشنبه، MacBook Pro جدید را با عنوان "Unleashed" معرفی کند. در کنار MacBook Pro‌های جدید، اپل می‌تواند در حال برنامه ریزی برای معرفی یک مک مینی رده بالا و ایرپادز سه باشد. همچنین می‌تواند با سیلیکون بزرگتر iMac اپل شگفت زده کند، که البته این احتمال کمتر است.

گفتنی است MacRumors پوشش کاملی از رویداد اپل خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (5 رای)
سیتنا 5
2021-10-18 11:50

افزودن دیدگاه جدید