کد مطلب: 

262431

برنامه "قرآن مجید" از اپ‌استور کشور چین حذف شد!

شرکت اپل به درخواست مقامات چین، برنامه "قرآن مجید" را از اپ‌استور این کشور حذف کرد. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های اسلامی با نزدیک به ۴۰ میلیون کاربر در سراسر جهان است.
اپل

به گزارش سیتنا به نقل از تسنیم "اپل" به درخواست مقامات چین، اپ "قرآن مجید" را از اپ‌استور این کشور حذف کرد. اپل برنامه محبوب "قرآن مجید" (Quran Majeed) را که برای خواندن و گوش دادن به قرآن استفاده می‌شود، از اپ استور در چین حذف کرد. در حالی که دولت پکن "اسلام" را به عنوان یک دین رسمی در چین می‌شناسد، اپ قرآن به درخواست مقامات چین از اپ استور حذف شده است.

بعد از اینکه اپل برنامه قرآن مجید، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های قرآن جهان را از فروشگاه App خود در چین حذف کرد، سازنده این برنامه قرآنی تایید کرد که فعالیت این برنامه در فروشگاه APP متوقف شده است و به آنها اعلام شده تا با سازمان فضای مجازی چین (CAC) نهاد تنظیم‌کننده اینترنت در چین تماس بگیرند.

"بی‌بی‌سی" پیش از این گزارش داده بود که برنامه قرآن مجید پس از درخواست مقامات دولتی چین از سوی اپل از فضای مجازی در چین حذف شد و آنها ادعا کردند این برنامه حاوی "متون مذهبی غیرقانونی" است.

این برنامه "قرآن مجید" توسعه‌یافته، متعلق به توسعه‌دهنده این برنامه یعنی خدمات مدیریت اطلاعات پاکستان (PDMS) یکی از بهترین برنامه‌های اسلامی با نزدیک به 40 میلیون کاربر در سراسر جهان است.

"حسن شفیق احمد" مدیر ارشد این شرکت قرآنی به "Middle East Eye" گفت که PDMS در تلاش است تا با اداره فضای مجازی چین و مقامات مربوطه چینی ارتباط برقرار کند تا برنامه را در فروشگاه App China بازگرداند.

احمد گفت: طبق گزارشات ما، قوانین چین مستلزم مستندات اضافی است تا برخی از برنامه‌ها در فروشگاه برنامه در سرزمین اصلی چین در دسترس باشند؛ برنامه‌های حاوی محتوای کتاب‌ها و مجلات باید مجوز انتشار آنلاین را از اداره انتشارات ملی چین دریافت کنند.

اما نماینده خدمات مدیریت داده‌های پاکستان نگفته است که آیا این شرکت چنین مجوزی گرفته است یا خیر. برنامه قرآن مجید در فروشگاه App Apple در سراسر جهان موجود است. این برنامه خدماتی از جمله نسخه دیجیتالی قرآن به زبان عربی با ترجمه به زبان‌های مختلف، مسجدیاب، قاریان مختلف قرآن، زمان‌های نماز و قطب‌نما برای یافتن قبله را ارائه می‌دهد.

دولت چین به درخواست "بی‌بی‌سی" برای اظهارنظر پاسخ نداده است ضمن اینکه بازار چین بعد از بازارهای آمریکا و اروپا سومین بازار بزرگ از نظر فروش است. اپل برای فعالیت در چین باید از قوانین حزب کمونیست چین (CCP) پیروی کند در نتیجه اپل برنامه‌هایی را که می‌توانند از خط قرمزهای چین عبور کنند حذف کرده تا از ناراحتی مقامات جلوگیری کند در واقع چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل است و زنجیره تامین این شرکت به شدت به چین وابسته است.

برنامه "قرآن مجید" در سراسر جهان در فروشگاه App موجود است و میلیون‌ها مسلمان از آن استفاده می‌کنند. حذف برنامه ابتدا توسط "Apple Censorship" مشاهده شد، وبسایتی که برنامه‌ها را در فروشگاه "App Apple" در سراسر جهان نظارت می‌کند.

اپل نقشه‌های سه‌بُعدی را برای IOS 15 راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-10-17 09:06

افزودن دیدگاه جدید