کد مطلب: 

262395

ایلان ماسک رتبه اول ثروتمندان جهان را از آن خود کرد

طبق تجزیه و تحلیل به ترتیب ثروت ایلان ماسک و جف بزوس به ۲۳۶ میلیارد دلار و ۱۹۷ میلیارد دلار رسیده است. حالا ماسک سرمایه‌اش بیش از مجموع ثروت بیل گیتس و وارن بافت بوده و گیتس با ثروت ۱۳۰ میلیارد دلاری در رتبه چهارم شاخص بلومبرگ قرار دارد، همچنین بافت با ثروت ۱۰۳ میلیارد دلاری، در رتبه دهم جایگاهی برای خود کسب کرده است.
ثروت ایلان ماسک

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از bloomberg، نوشت: وب سایت بلومبرگ به صورت روزانه میزان دارایی افراد ثروتمند جهان را اعلام می‌کند. این وب سایت جزئیات دارایی و ارزش خالص سرمایه هر فرد را به طور دقیق اعلام و این ارقام در پایان هر روز معاملاتی در نیویورک به روز می‌شوند.

در حال حاضر با توجه به جدول زیر مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک با اختلاف زیادی نسبت به جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود. حتی میزان ثروت فعلی او به مرز ۲۳۶ میلیارد دلار  هم رسیده است.

طبق تجزیه و تحلیل به ترتیب ثروت ایلان ماسک و  جف بزوس به ۲۳۶ میلیارد دلار و ۱۹۷ میلیارد دلار رسیده  است. حالا ماسک سرمایه‌اش بیش از مجموع ثروت بیل گیتس و وارن بافت بوده و گیتس با ثروت ۱۳۰ میلیارد دلاری در رتبه چهارم شاخص بلومبرگ قرار دارد، همچنین بافت با ثروت ۱۰۳ میلیارد دلاری، در رتبه دهم جایگاهی برای خود کسب کرده است.

رشد سهام تسلا عامل اصلی افزایش ثروت ایلان ماسک

در حالی گیتس و بافت در رتبه‌های چهارم و دهم قرار دارند که در گذشته توانسته بودند ثروتمندترین افراد شناخته شوند. البته با مهارت و تامل ایلان ماسک در ماه ژانویه توانست با ثروت ۱۸۵ میلیارد دلاری حتی از بزوس ارتقا پیدا کند و به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود. طبق شاخص بلومبرگ، در سال جاری میلادی بیش از ۶۶ میلیارد دلار به ثروت ماسک افزوده شده که دلیل اصلی‌اش، موفقیت سهام تسلا در بازار بورس است. البته نباید ارزش‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری اسپیس ایکس را هم فراموش کنیم که به دومین شرکت خصوصی باارزش دنیا تبدیل شده است.

در شاخص بلومبرگ، بزوس با ثروت ۱۹۷ میلیارد دلار همچنان دومین فرد ثروتمند دنیا محسوب می‌شود. البته  این احتمال وجود دارد که در آینده بزوس دوباره بتواند از ماسک پیشی بگیرد و ثروتمندترین فرد جهان شود. شواهدها و مصاحبات نشان می دهند که این احتمال وجود دارد مدیرعامل تسلا، به خوبی در آینده میزان سرمایه او  از ۳۰۰ میلیارد دلار هم عبور کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 5
2021-10-16 13:06

افزودن دیدگاه جدید