کد مطلب: 

262389

تلاش فیسبوک برای توسعه سیستم‌‌های هوش مصنوعی

در این پروژه تحقیقاتی جدید که توسط تیم هوش مصنوعی فیسبوک هدایت می‌شود، سیستم‌های هوش مصنوعی به طور مداوم زندگی مردم را با استفاده از فیلم‌های اول شخص تجزیه و تحلیل می‌کنند. در واقع هر چه کابران می‌بینند را ضبط کرده، می‌شنود و به آن‌ها در انجام کار‌های روزمره کمک می‌کند.
فیسبوک

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از theverge، نوشت: فیسبوک زمان و سرمایه زیادی را به فناوری‌های واقعیت افزوده اختصاص داده است، از جمله ساخت ساخت عینک‌های واقعیت مجازی در همکاری با شرکت ری-بن. این ابزار در حال حاضر فقط می‌تواند تصاویر را ضبط و به اشتراک بگذارد، اما به نظر می‌رسد فیسبوک قصد دارد در آینده استفاده دیگری نیز از چنین دستگاه‌هایی داشته باشد.

فیسبوک قصد دارد با توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی و واقعیت افزوده زندگی روزمره کابران را تجزیه و تحلیل و ضبط کند.

نحوه کار سیستم جدید فیسبوک

محققان فیسبوک مجموعه‌ای از مهارت‌های این سیستم را توضیح داده اند که شامل حافظه اپیزودیک (پاسخ دادن به سوالاتی مثل «کلیدم را کجا کجا گذاشته ام») و همینطور تفکیک صوتی و تصویری (اینکه چه کسی حرف زده، چه گفته و چه زمانی) است. در حال حاضر، وظایف ذکر شده توسط هیچ سیستم هوش مصنوعی قابل اتکا نیست و فیسبوک تأکید می‌کند که این یک پروژه تحقیقاتی است نه توسعه تجاری.

چنین جاه طلبی‌ها دارای پیامد‌های عظیم حریم خصوصی هستند. کارشناسان حریم خصوصی در حال حاضر نگران هستند که چگونه عینک AR فیسبوک به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور پنهانی همه چیز را ضبط کنند. چنین نگرانی‌هایی در صورتی تشدید می‌شود که نسخه‌های بعدی سخت افزار نه تنها فیلم را ضبط کنند، بلکه آن را تجزیه و تحلیل کرده و استفاده کنندگان را به ماشین‌های نظارتی متحرک تبدیل کنند.

پروژه Ego۴D؛ نام پروژه واقعیت افزوده فیسبوک

نام این پروژه تحقیقاتی فیسبوک Ego۴D است که به تجزیه و تحلیل ویدئوی اول شخص یا «خودمحور» اشاره می‌کند. این پروژه شامل دو جزء اصلی است. یک مجموعه داده باز از ویدئو‌های خودمحور و یک سری معیار‌ها که فیس بوک معتقد است سیستم‌های هوش مصنوعی باید بتوانند در آینده با آن‌ها برخورد کنند. این مجموعه داده در نوع خود بزرگترین است که تاکنون ایجاد شده و فیسبوک در آن با ۱۳ دانشگاه در سراسر جهان برای جمع آوری داده‌ها همکاری می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2021-10-16 12:02

افزودن دیدگاه جدید