کد مطلب: 

262291

درخواست کارکنان آمازون و گوگل برای لغو قرارداد همکاری با ارتش صهیونیستی

بیش از 300 تن از کارکنان آمازون و نزدیک به 100 نفر از کارکنان گوگل با ارسال یک نامه سرگشاده ناشناس که در روزنامه گاردین به چاپ رسیده خواستار لغو همکاری با ارتش رژیم صهیونیستی شدند.
کارکنان آمازون و گوگل

به گزارش سیتنا، فارس به نقل از هیل، نوشت: ائتلافی از کارکنان شرکت‌های آمازون و گوگل با انتشار نامه ای سرگشاده خواستار لغو همکاری و قراردادهای دوجانبه این شرکت ها با دولت و ارتش رژیم صهیونیستی شدند.

قرار است در قالب این طرح خدمات کلود به دولت و ارتش رژیم صهیونیستی ارائه شود. ارزش این قرارداد که در اوایل سال جاری میلادی منعقد شده به 1.2 میلیارد دلار می رسد. در بخشی از این نامه سرگشاده آمده است: قرارداد یادشده در همان هفته ای منعقد شده که ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در نوار غزه حمله کرد و نزدیک به 250 نفر را کشت که بیش از 60 نفر از آنها کودک بودند.

در ادامه این نامه تصریح شده: فناوری که شرکت های ما برای تامین آن قرارداد امضا کرده اند موجب تبعیض نظام مند و آواره کردن فلسطینیان توسط دولت و ارتش رژیم صهیونیستی به شکلی بی رحمانه تر و مرگبارتر می شود. خدمات کلود به صهیونیست ها کمک می کند تا داده هایی را از فلسطینیان به طور غیرقانونی جمع آوری کنند که می توان از آن برای سیاست گذاری هایی استفاده کرد که از نظر سازمان دیده بان حقوق بشر جنایت آپارتاید و تبعیض نژادی محسوب می شود.

کارکنان این شرکت قبلا هم به همکاری های دوجانبه با رژیم صهیونیستی اعتراض کرده بودند و گوگل قرارداد خود برای ردگیری افراد از طریق تصاویر پهپادها را با وزارت دفاع رژیم صهیونیستی در سال 2018 لغو کرد.

کارکنان آمازون هم قبلا از این شرکت خواسته بودند نرم افزارهای شناسایی چهره به نیروهای انتظامی صهیونیست نفروشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-10-13 15:48

افزودن دیدگاه جدید