کد مطلب: 

261954

طراحی نخستین تراشه شبیه به مغز انسان توسط اینتل

اینتل نسل دوم پردازنده هایی را معرفی کرده که لوازم الکترونیکی را با طراحی شبیه مغز انسان ترکیب می کند.
اینتل

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العین، نوشت: شرکت نیمه هادی آمریکایی اینتل،قصد دارد با معرفی محصول جدیدی به نام  Pohoiki، نیمه هادی‌هایی را تولید کند که عملکرد مغز انسان را تقلید می‌کند.این شرکت از تراشه جدیدی به نام Weihai 2 رونمایی کرد که نشان دهنده نسل دوم پردازنده‌های الکترونیکی است و لوازم الکترونیکی سنتی را با طراحی مغز انسان ترکیب می‌کند تا بتواند پیشرفت‌های جدیدی را در صنعت کامپیوتر تزریق کند.

این تراشه‌های عصبی، شکل داده‌هایی شبیه به عملکرد مغز انسان را پردازش کرده و بر چالش‌های نسل اول تراشه‌های هوش مصنوعی غلبه می‌کند. با این محصول، اینتل در حال گسترش هوش مصنوعی در زمینه‌هایی است که شبیه به شناخت انسان از جمله تفسیر و سازگاری مستقل عمل می‌کند.

وب سایت Cnet.com که در زمینه فناوری تخصص دارد،اشاره کرد که تراشه Loihi 2 نمونه ای از فناوری معروف به "محاسبات عصبی" است که تقریباً ده برابر سریع‌تر از تراشه Loihi است.

افزایش سرعت تراشه جدید در نتیجه هشت برابر تعداد سلول‌های موسوم به "نورون‌های دیجیتال" است که شبیه سلول‌های مغز انسان است. این تراشه‌ها همچنین می‌تواند کد برنامه نویسی را بهتر پردازش کند تا به محققان در انجام کار‌های محاسباتی بیشتر کمک کند. همچنین با استفاده از فرآیند تولید جدید اینتل معروف به Intel ۴ تولید شده که یک روش جدید تولید است و این شرکت آمریکایی قصد دارد از آن در تولید تراشه‌های خود در سال ۲۰۲۳ استفاده کند.

فرآیند تولید اینتل ۴ می‌تواند تراکم وسایل الکترونیکی را در هر تراشه افزایش دهد. این ویژگی حیاتی است که این شرکت برای قرار دادن یک میلیون نورون دیجیتالی در تراشه‌ای بیش از ۳۰ میلی متر مربع نیاز دارد.

گفتنی است که محاسبات عصبی متفاوت از فناوری هوش مصنوعی است و انقلابی در فناوری رایانه محسوب می‌شود و به شیوه یادگیری و پاسخ ذهن انسان انعطاف پذیرتر است، زیرا بیشتر بر خواص فیزیکی ماده خاکستری در مغز انسان تمرکز می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-10-04 14:04

افزودن دیدگاه جدید