کد مطلب: 

261938

پنهان‌کاری‌های فیس‌بوک توسط کارمند قدیمی‌اش فاش شد

فرانسیس هوگن که قبلاً به عنوان مدیر تولید در تیم اخبار جعلی مدنی فیس بوک فعالیت می‌کرد، در برنامه تلویزیونی «۶۰ دقیقه» حاضر شد و رازهای پنهان این شرکت را فاش کرد. او افشاگری است که اسناد مربوط به تحقیق وال استریت ژورنال و جلسه استماع سنای آمریکا درباره آسیب اینستاگرام به دختران نوجوان را ارائه داده است.
 فیس‌بوک

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: یک افشاگر فیس‌بوک را متهم کرده که سودآوری خود را بر کنترل نفرت پراکنی و اخبار جعلی ترجیح داده است. او فاش کرد وکلایش حداقل هشت شکایت در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت کرده‌اند.

در این اواخر نشریه وال استریت ژورنال گزارش‌هایی مبتنی بر اسناد داخلی و ایمیل‌های فیس بوک منتشر کرد که نشان می‌داد این شبکه اجتماعی با ایجاد تغییراتی در الگوریتم محتوا به دوقطبی شدن فضای آنلاین دامن زده است. همچنین این اسناد نشان داد فیس بوک اقدامات لازم برای مقابله با محتوای تردید درباره واکسیناسیون را اتخاذ نکرده و علاوه بر این موارد از آسیب اینستاگرام به سلامت ذهنی دختران نوجوان نیز آگاه بوده است.

هوگن قرار است روز سه شنبه در مقابل یکی از کمیته‌های زیرمجموعه سنا حاضر شود و درباره تحقیقات این شرکت در زمینه تأثیر اینستاگرام بر کاربران جوان شهادت دهد.

او در این مصاحبه تلویزیونی گفت: در این شرکت تضاد منافعی بین مصلحت مردم و مصلحت فیس بوک وجود داشت. فیس بوک بارها و بارها منابع خود مانند درآمدزایی را انتخاب کرد.

هوگن قبلاً در گوگل و پینترست نیز فعالیت کرده است. او فاش کرد فیس بوک درباره پیشرفت خود در زمینه کنترل نفرت پراکنی و گسترش اخبار جعلی به مردم دروغ گفته است.

به گفته این افشاگر، فیس بوک به شورش حامیان دونالد ترامپ در شش ژانویه کمک کرد زیرا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سیستم‌های ایمنی را خاموش کرده بود.

هرچند هوگن معتقد است هیچ فردی در فیس بوک نیت بدی نداشت اما انگیزش‌های این شرکت ناهنجار بوده است.

فیس بوک پس از مصاحبه تلویزیونی هوگن بیانیه‌ای منتشر و ادعاهای کارمند سابق خود را انکار کرد.

این درحالی است که وکیل هوگن روز گذشته گزارش نشریه نیویورک تایمز را تأیید و اعلام کرد برخی از اسناد داخلی فیس بوک در اختیار دادستان‌های چند ایالت از جمله کالیفرنیا، ورمونت و تنسی قرار گرفته است. به گفته او شکایات ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برمبنای آن انجام شده‌اند که فیس بوک یک شرکت سهامی عام است و نباید به سرمایه گذاران دروغ بگوید یا اطلاعات را مخفی کند.

علاوه بر آن وکیل این افشاگر اعلام کرد وی با قانونگذاران در اتحادیه اروپا نیز گفتگوهایی انجام داده و قرار است در ماه جاری میلادی در مقابل پارلمان انگلیس حاضر شود و امیدوار است انجام این کار محرکی برای ایجاد قانونی در این زمینه باشد.

همچنین هوگن و وکیلش تمایل دارند با قانونگذاران کشورهای آسیایی نیز دیدار کنند زیرا بسیاری از چالش‌هایی که اشاره شده مانند خشونت‌های قومی در میانمار ریشه در این منطقه دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 5
2021-10-04 10:46

افزودن دیدگاه جدید