کد مطلب: 

261859

فیسبوک فضایی برای جذب کودکان طراحی می‌کند

گزارش جدیدی از وال استریت ژورنال در مورد تحقیقات داخلی فیسبوک نشان می دهد که تمرکز این شرکت بر روی کودکان بسیار عمیق است، مطالعه بر کودکان زیر چهار سال به امید طراحی های بهتر برای محصولات آینده یکی از اهداف مهم این شرکت است.
فیسبوک

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علاقه فیسبوک به درک و جذب کاربران جوان‌ بسیار فراتر از سایر اپلیکیشن ها است. گزارشات حاکی از آن است که فیسبوک در جهت افزایش کاربران خود، کودکان زیر چهار سال را نیز مورد هدف قرار داده است.

تحقیقات این شرکت در زمینه کودکان در درجه اول با موفقیت در برنامه هایی مانند تیک تاک و اسنپ چت در جذب کاربران جوان تر انجام می‌شود. یکی از مدیران فیسبوک گفته است که در همه جا تبلت ها و تلفن های همراه در دست کودکان است و آن ها از شش سالگی به اینترنت متصل می شوند. ما نمی توانیم این موضوع را درک نکنیم و آن‌ها را نادیده بگیریم.

یکی دیگر از نگرانی هایی که وجود دارد تعداد نوجوانانی است که روزانه از فیسبوک استفاده می کنند که در دو سال گذشته 19 درصد کاهش یافته است و بر اساس اسنادی که وجود دارد، می تواند 45 درصد تا سال 2023 کاهش یابد. با این وجود "تصور یک فیسبوک طراحی شده برای جوانان" منطقی تر به نظر می رسد.

محققان فیسبوک همچنین سعی کرده‌اند با تجزیه و تحلیل کودکان و نوجوانان به پنج گروه سنی، درک جامع تری از دورانکودکی و نوجوانی ارائه دهند. این گروه‌ها شامل نوجوانان 16 ساله تا بلوغ ، نوجوانان 13 تا 15 ساله ، نوجوانان 10 تا 12 ساله ، کودکان پنج تا نه ساله و موردی عجیبی که در این گزارش ذکر شده است، کودکان خردسال صفر تا چهار سال است.

آدام ماسری، سرپرست اینستاگرام در بیانیه ای که در گزارش یک روزنامه آمده است، در ارتباط با استفاده کودکان از فضای مجازی گفت: "این موضوع جدیدی نیست و بر هیچکس پوشیده نیست که شرکت های رسانه های اجتماعی سعی می کنند نحوه استفاده  جوانان و نوجوانان از فناوری را درک کنند.

فیسبوک در یک پست وبلاگی که اواخر سه شنبه منتشر شد به گزارش وال استریت ژورنال پاسخ داد. به طور خاص، این شرکت اظهار می کند که گروه های سنی این شرکت بر اساس "کد طراحی مناسب سن " طبقه بندی شده اند.

آثار احتمالی محصولات فیسبوک بر کاربران جوان اکنون در حال آشکار شدن است. گزارش های قبلی در مورد تحقیقات فیسبوک نشان می دهد که اینستاگرام می تواند تأثیرات منفی بر تصویری که نوجوانان از فرم بدن و اندام خود دارند بگذارد.

نگرانی در مورد اینکه چگونه این برنامه می تواند به طور بالقوه به کودکان آسیب برساند به اندازه ای بزرگ است که کنگره درگیر آن شده است و نمایندگان فیسبوک قرار است در جلسه ای در کنگره شهادت دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-10-02 15:34

افزودن دیدگاه جدید