کد مطلب: 

261845

درخواست کمک تایوان از مالزی برای مقابله با کمبود تراشه

طبق اعلام وزیر اقتصاد تایوان برای حل مشکل کمبود جهانی تراشه در صنعت خودروسازی به کمک مالزی برای بسته بندی نیمه هادی‌ها نیاز است.
کمبود تراشه

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: صنعت تولید انواع نیمه هادی و تراشه در جهان به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مکرر کارخانه‌های سازنده دچار بحران شده و این مساله تأثیر منفی بر تولید خودروهای پیشرفته‌ای گذاشته که مجهز به انواع سخت افزارها هستند.

تایوان از جمله کشورهای برتر سازنده تراشه در جهان است، اما به گفته ونگ می هوآ، وزیر اقتصاد تایوان تلاش‌های آن به تنهایی برای حل مشکل کمبود تراشه به نتیجه نمی‌رسد. زیرا زنجیره تأمین این محصول بسیار پیچیده است.

وی افزود: در واقع تنگنای اصلی در جنوب شرقی آسیا به ویژه در مالزی است، زیرا برای مدتی همه کارخانه‌ها در این کشور تعطیل شدند. این مشکل به ویژه در مورد بسته بندی تراشه‌های خودرو حاد بود، زیرا شرکت‌های مالزی خدماتی را در این زمینه ارائه می‌دهند که توسط شرکت‌های تایوانی ارائه نمی‌شود.

وزیر اقتصاد تایوان افزود: تمرکز ما آغاز تولید در مالزی با حداکثر سرعت ممکن است. اطلاع دارم که بازگشت به ظرفیت تولید قبل در مالزی از اوایل سپتامبر آغاز شده و در حال حاضر ظرفیت تولید در این کشور به ۸۰ درصد حالت عادی بازگشته است. بنابراین با رسیدن به ظرفیت تولید کامل این مشکل به آهستگی برطرف می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 5
2021-10-02 13:22

افزودن دیدگاه جدید