کد مطلب: 

261841

حریم شخصی اپل برای بمباران تبلیغاتی کاربران تغییر سیاست داد

در حال حاضر بازار تبلیغات آنلاین در کنترل فیس‌بوک و گوگل است و اپل هم قصد دارد با ورود به این بازار سود سرشاری به جیب بزند.
اپل

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: اپل به تازگی تغییراتی در سیاست حریم شخصی خود ایجاد کرده که از نظر کارشناسان به معنای بمباران تبلیغاتی کاربران آیفون خواهد بود.

مؤسسه تحلیلی آر بی سی کاپیتال مارکتس بر این باور است که از زمان به‌روزرسانی نرم افزاری آیفون در آوریل امسال، اکثر آیفون‌ها به کاربران امکان داده‌اند فهرست برنامه‌هایی که قادر به پیگیری فعالیت‌های افراد هستند را انتخاب کنند.

دسترسی به این اطلاعات حیاتی به شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک کمک می‌کند تا آگهی‌هایی مطابق با نیاز و سلیقه افراد را برای اشخاص نمایش دهند و تأثیر این کار را بر روی کاربران برآورد و اندازه‌گیری کنند.

این قابلیت که از سوی اپل شفافیت پیگیری برنامه‌ها یا ای تی تی نام گرفته، برخی شرکت‌های فعال در زمینه تبلیغات دیجیتال و نیز شرکت‌های بازی موبایل مانند فیس‌بوک را نگران کرده است. آنها بر این باورند رویه مذکور باعث می‌شود که تبلیغات آنلاین از طریق پلتفرم‌های وابسته به اپل گران‌تر و مشکل تر شود.

براد اریکسون تحلیل‌گر این مؤسسه می‌گوید: تغییرات سیاست‌های حریم شخصی اپل نشانه تلاش آن برای رقابت در بازار تبلیغات آنلاین است و احتمالاً هدفمندی این تبلیغات در حد بالایی خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-10-02 12:39

افزودن دیدگاه جدید