کد مطلب: 

261751

ایلان ماسک به پرونده‌سازی جف بزوس برعلیه او واکنش نشان داد

ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس در واکنش به شکایت جف بزوس علیه شرکت او، اعلام کرد که شکایت بی فایده است.
ایلان ماسک

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از cnet، نوشت: ایلان ماسک در مورد شکایت جف بزوس و Blue Origin در ماه گذشته از شرکت تحت مالکیت او به دلیل جلوگیری از ماموریت‌های فضایی گلایه کرد.

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، روز سه شنبه در مصاحبه‌ای با کارا سویشر در کنفرانس Code در لس آنجلس گفت: " بزوس باید بداند که با شکایت کردن نمی‌تواند راه خود را به ماه باز کند و مهم نیست که وکلای آن‌ها چقدر خوب هستند. " البته شرکت Blue Origin واکنش خاصی نسبت به این اظهار نظر ایلان ماسک نداشته است.شکایت بزوس  از ناسا به چه دلیل بود؟

در ماه آوریل، ناسا شرکت SpaceX و فضاپیمای Starship را به عنوان وسیله نقلیه‌ای که فضانوردان آرتمیس را تا سال ۲۰۲۴ به سطح ماه منتقل می‌کند، انتخاب کرد. بزوس نیز بعد از این اقدام ناسا در ماه اوت شکایتی را در دادگاه فدرال علیه این سازمان فضایی مطرح و ادعا کرد که آژانس به طور ناعادلانه قرارداد فرود ماه را به اسپیس ایکس اعطا کرده است.

شرکت تحت مالکیت ماسک، بلو اورجین و Virgin Galactic متعلق به ریچارد برانسون رقابت تنگاتنگی در حوزه اجرای پروژه‌های فضایی دارند.

وقتی از ماسک به طور خاص در مورد تلاش‌های برانسون و بزوس سوال شد، افزود: " فکر می‌کردم خیلی خوب است که آن‌ها هم برای پیشرفت فضا هزینه می‌کنند." روز دوشنبه، Blue Origin اعلام کرد که مهندس سابق ناسا، کریس بوشویزن و گلن دو وریس، کارآفرین و مدیر شرکت نرم افزاری فرانسوی Dassault Systemes در دومین پرواز هواپیمای نی شپرد در ماه اکتبر در کابین حضور خواهند داشت.

اظهارات ماسک در حالی مطرح می‌شود که وی با دارایی خالص بالای ۲۰۰ میلیارد دلار در صدر فهرست میلیاردر‌های مجله فوربس قرار دارد. بزوس نیز با دارایی خالص ۱۹۳ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (5 رای)
سیتنا 5
2021-09-29 16:07

افزودن دیدگاه جدید