کد مطلب: 

261649

رتبه نخست چین در تعداد پتنت ثبت شده در فناوری ۶G

طبق اعلام موسسه تحقیقاتی «Cyber Creative»، از کل پتنت‌های ثبت شده در حوزه فناوری ۶G از آگوست ۲۰۲۱، بیش از ۴۰.۳ درصد آنها متعلق به چین است
چین

به گزارش سیتنا به نقل از تسنیم، موسسه تحقیقاتی «Cyber Creative» اعلام کرد از کل پتنت‌های ثبت شده در حوزه فناوری 6G از آگوست 2021، بیش از 40.3 درصد آنها متعلق به چین، 35.2 درصد مربوط به ایالات متحده، 9.9 درصد ژاپن، 8.9 درصد اروپا و 4.2 درصد مربوط به کره جنوبی است. در این گزارش آمده است که بیشتر پتنت‌های ثبت شده 6G در چین توسط هواوی به ثبت رسیده است. انتظار می‌رود طی سال‌های آینده چین پتنت‌های بیشتری در این حوزه به ثبت برساند و همچنان صدرنشینی تعداد پتنت بیشتر در حوزه فناوری‌های 6G را برای خود حفظ کند.

برای دستیابی به این آمار و ارقام حدود 20 هزار پتنت مربوط به فناوری 6G مورد بررسی قرار گرفته است که شامل ارتباطات، فناوری کوانتومی و هوش مصنوعی می‌شود. به نظر می‌رسد کشورهایی که پتنت‌های ثبت شده بیشتری دارند، از نظر توسعه این فناوری نیز در مراحل پیشرفته‌تری قرار دارند و تاثیر بسیار بیشتری روی استانداردهای صنعت خواهند داشت.

انتظار می‌رفت توسعه شبکه 6G توسط چین به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت ایالات متحده آمریکا در سال 2019 علیه هواوی با سرعت کمتری ادامه پیدا کند اما این کشور با ساماندهی شرکت‌های و دانشگاه‌های دولتی رقابت طلبی خود را حفظ کرده است. در گزارش قبلی عنوان شده بود که از کل 38 هزار پتنت ثبت شده در حوزه فناوری 6G چین با سهم 35 درصدی پیشتاز و ایالات متحده با سهم 18 درصدی بعد از چین در رتبه دوم ایستاده است.

مقدار قابل توجهی از پتنت‌ها (حدود 12 درصد) توسط هواوی ثبت شده است که در سال گذشته 30 درصد از ایستگاه‌های پایه جهان تحت کنترل داشت. از دیگر شرکت‌های برجسته‌ای که میزان قابل توجهی از پتنت‌های فناوری 6G را ثبت کرده‌اند می‌توان به دو شرکت دولتی شرکت علوم فضایی و فناوری چین و استیت گرید کورپوریشن چین اشاره کرد.انتظار می‌رود شبکه 6G بیش از 10 برابر از نسل قبل خود سریع‌تر باشد که رانندگی کاملا خودران، واقعیت مجازی HD و اینترنت جهانی را حتی در دورترین مناطق جهان نیز ممکن می‌سازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-09-26 10:46

افزودن دیدگاه جدید