کد مطلب: 

261606

استفاده از ابزارهای جدید برای ارتقای امنیت سایبری توسط روسیه

طبق اسناد دولتی روسیه برای مقابله با محتوای ممنوع در فضای آنلاین سه ابزار جدید به زرادخانه فناوری خود اضافه می‌کند.
ارتقای امنیت سایبری

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: طبق گزارشی جدید روسیه تصمیم دارد با استفاده از ۳ سیستم جدید و مبتنی بر هوش مصنوعی علاوه بر ردیابی محتوای ممنوع در شبکه های اجتماعی، امنیت سایبری خود را ارتقا دهد.

روسیه در سال‌های اخیر قوانینی برای ارتقای حاکمیت سایبری خود در فضای مجازی وضع کرده است. همچنین شبکه‌های اجتماعی مختلفی به دلیل حذف نکردن محتوای ممنوع جریمه شده‌اند. این در حالی است که در ماه جاری قرار است انتخابات پارلمانی در این کشور برگزار شود و به همین دلیل برخی منابع آنلاین برای جلوگیری از اختلال در این فرایند مسدود شده‌اند.

اما اکنون دولت این کشور مشغول سرمایه گذاری در ابزارهای دیجیتال پیچیده‌تری است تا نظارت دقیق‌تری بر فضای سایبری داشته باشد.

براساس اسناد دولتی یک سیستم جدید نظارت بر اطلاعات (MIR-۱) به طور خودکار محتوای ممنوع در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر، تلگرام و وب سایت روسی Vkonatakte را جستجو می‌کند. این سیستم تلاش‌های نظارتی سازمان راسکامونادزر Roscomnadzor، سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات ، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه را ارتقا می‌دهد.

همچنین قرار است دو مناقصه برای دو سیستم جدید دیگر به نام‌های اوکلوس (برای جستجو در اطلاعات بصری) و وپر (ابزاری برای دفاع در مقابل تهدیدهای اطلاعاتی) نیز برگزار کند.

هر سه سیستم گفته شده از هوش مصنوعی، ماشین یادگیری و شبکه عصبی استفاده می‌کنند و پیش بینی می‌شود تا سال آینده راه اندازی شوند. دولت حدود ۸۳ میلیون روبل برای تحقیق و توسعه آنها نیز ارائه می‌کند.

پیش نویسی از بودجه‌های پیشنهادی در هفته جاری نشان می‌دهد احتمالاً روسیه در ۲۴-۲۰۲۲ میلادی ۲۱ میلیارد روبل (۴۲۵ میلیون دلار) برای ارتقای امنیت، ثبات و کارآمدی زیربنای اینترنت خود هزینه کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-09-25 10:05

افزودن دیدگاه جدید