کد مطلب: 

261486

آمریکا یک صرافی رمزارز را هدف تحریم قرار داد

دولت آمریکا به جای مختل کردن کل فضای رمزارز، صرافیها و تریدرهای رمزارز را که به تسهیل پرداخت باج کمک می‌کنند با تحریم مانع انجام چنین پرداختهایی می‌شود.
تحریم آمریکا

به گزارش سیتنا، ایسنا به نقل از انگجت، نوشت: صرافی SUEX ظاهرا به پولشویی پولهای به دست آمده از دستکم هشت نوع باج افزار کمک کرده و طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، بیش از ۴۰ درصد از مبادلات این صرافی مربوط به عوامل خلافکار بوده است.

این اقدام وزارت خزانه داری دسترسی SUEX به دارایی و سود آن که در قلمرو قضایی ایالات متحده قرار دارد را بلوکه می‌کند. بلوکه شدن اموال همچنین شامل نهادهایی می‌شود که این صرافی رمزارز در آنها یک سهام عمده دارد و انجام برخی مبادلات با آنها را برای بانکها و اشخاص ممنوع می‌کند.

وزارت خزانه داری تاکید کرد بر این باور است که عمده فعالیت رمزارز مجاز است و بعضی از صرافی ها قربانی عاملان باج افزاری می‌شوند. با این حال SUEX برای منافع غیرقانونی خود به این حملات کمک کرده است. به عبارت دیگر این سازمان از آنچه اتفاق افتاده، کاملا مطلع است.

بر اساس این گزارش، روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا به یک استراتژی تحریمها پس از دستور امنیت سایبری جو بایدن در واکنش به حملات باج افزاری برجسته اشاره کرده بود. دولت آمریکا به جای مختل کردن کل فضای رمزارز، صرافیها و تریدرهای رمزارز را که به تسهیل پرداخت باج کمک می‌کنند هدف می گیرد تا مانع انجام چنین پرداختهایی شود.

طبق گزارش ژورنال، یکی از تدابیری که وزارت خزانه داری آمریکا قصد دارد اجرا کند، جریمه و مجازاتهای دیگر برای شرکتهایی است که با هکرها همکاری می کنند. همچنین وزارت خزانه داری قصد دارد مقررات ضد پولشویی و فاینانس تروریسم را اجرایی کند تا استفاده از رمزارزها به عنوان یک روش پرداخت برای باج و سایر فعالیتهای غیرقانونی را محدود کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 5
2021-09-22 09:53

افزودن دیدگاه جدید