کد مطلب: 

261458

پایان کمبود تراشه در سال ۲۰۲۳ میلادی

چالش جهانی کمبود تراشه سبب شده کارخانه‌های خودروسازی تولید را متوقف کنند. در همین راستا تحلیلگران پیش بینی می‌کنند این چالش در ۲۰۲۳ میلادی پایان یابد.
کمبود تراشه

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از تلگراف، نوشت: طبق گزارشی جدید تا ۲۰۲۳ میلادی کمبود جهانی تراشه برطرف می شود و حتی بازار با مازاد ظرفیت آن روبرو خواهد شد.

افزایش قیمت‌ها و نگرانی‌های سیاسی درباره کمبود تراشه سبب شده تراشه سازان برای ساخت واحدهای جدید سرمایه گذاری کنند.

تحلیلگران مؤسسه IDC پیش بینی می‌کنند این صنعت پس از رشد ۱۷.۳ درصدی در سال جاری و در نتیجه رشد سرمایه گذاری، در ۲۰۲۳ میلادی دچار مازاد ظرفیت می‌شود.

تولید کنندگان خودروها و محصولات الکترونیکی در حال حاضر برای دستیابی به قطعات نیمه رسانا با چالش روبرو شده‌اند زیرا میزان تقاضا بسیار فراتر از ذخایر در دوره همه گیری است.

کمبود تراشه خودروسازان را مجبور کرده خطوط تولید را تعطیل کنند. همزمان با اوج گرفتن همه گیری در مارس ۲۰۲۰ میلادی خودروسازان سفارش تراشه را کاهش دادند زیرا بیم آن داشتند که تقاضا برای خودروهای جدید کاهش یابد.

اما اکنون وضعیت اقتصادی در حال بهبود است و در نتیجه خودروسازان به دنبال ثبت سفارش جدید هستند زیرا تقاضا برای محصولات الکترونیکی مصرف بالا باقی مانده است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به دلیل دورکاری مجبور شدند دستگاه‌های خود را ارتقا دهند.

طبق پیش بینی IDC، کارخانه‌های تولید تراشه در باقیمانده سال جاری با حداکثر ۱۰۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند. این در حالی است که ذخایر قطعات اصلی مانند ویفر های سیلیکونی که ساختار اصلی تراشه هستند، طی سه ماه باقیمانده به اندازه‌ای رشد کرده که تقاضا را پاسخگو باشند.

اما به گفته تحلیلگران بخش انتهایی زنجیره تولید تراشه که در آن ویفرهای سیلیکونی مهندسی و به میکرو تراشه هوشمند تبدیل می‌شوند، همچنان با چالش روبرو است. اما در ۲۰۲۳ میلادی این چالش از بین می‌رود و بازار تراشه با انبوه ذخایر روبرو می‌شود.

آنها پیش بینی می‌کنند ارزش بازار نیمه رسانا تا ۲۰۲۵ میلادی به ۶۰۰ میلیارد دلار برسد. چنین افزایشی حاکی از ۵.۳ درصد رشد است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-09-21 15:54

افزودن دیدگاه جدید