کد مطلب: 

261435

آپدیت iOS 15 قابل استفاده است

شرکت اپل ساعتی پیش آپدیت iOS 15 iPadOS 15 ، watchOS 8 و tvOS 15 را بر روی دستگاه‌های iPhone، iPad، Apple Watch و Apple TV عرضه کرد. ممکن است به روز رسانی‌ها فورا در دسترس کاربران قرار نگیرد، اما وقتی در دسترس قرار گرفتند، به دسته‌ای از ویژگی‌های بیشتر دسترسی خواهید داشت.
آپدیت iOS 15

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از انگجت، نوشت: شرکت اپل به روز رسانی سیستم iOS 15 را عرضه کرد و این آپدیت اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است.

ویژگی های جدید آپدیت iOS 15

قابلیت‌های Facetime و Messages در iPhone و iPad ارتقا یافته اند. Facetime از صدای فضایی پشتیبانی می‌کند و سر و صدای پس زمینه را کاهش می‌دهد، در حالی که افراد می‌توانند از طریق پیوند‌های قابل اشتراک گذاری در وب و اندروید به تماس‌های Facetime ملحق شوند. به لطف برگه‌های اختصاصی در برنامه‌های اخبار، موسیقی، تلویزیون و پادکست، پیگیری مواردی که دوستان و خانواده در پیام‌ها با شما به اشتراک می‌گذارند آسان‌تر خواهد بود.

اعلان‌ها نیز بازنگری شده است. کاربر کنترل بیشتری روی هشدار‌های خواهد داشت و تنها با فعال کردن یکی از حالت‌های فوکوس جدید می‌توان اعلان‌ها را از برنامه‌ها و افراد منتخب دریافت کرد. پروفایل‌هایی برای فعالیت‌ها از جمله خوابیدن و کار کردن وجود دارد و سیستم عامل می‌تواند به طور خودکار برنامه‌های صفحه اصلی را مجدداً مرتب کند تا برنامه‌هایی را که بیشترین احتمال را دارد که کاربر در زمان خاصی از آن‌ها استفاده کند، در سرلوحه کار قرار دهد.

عملکرد جدید Text Text در iOS 15 نیز وجود دارد که مشابه Google Lens عمل می‌کند. این ویژگی می‌تواند متن نوشته شده را از عکس‌ها، اسکرین شات‌ها و جهان اطراف استخراج کند. می‌توان متن را ویرایش، ترجمه و به اشتراک گذاشت. این ویژگی همچنین می‌تواند مواردی مانند هنر، مکان‌های دیدنی، گیاهان و حیوانات خانگی را شناسایی کند.

ویژگی‌های جدیدی برای برنامه‌های Maps، Photos و Weather در iOS وجود دارد. جستجو‌های Spotlight نتایج غنی تری خواهند داشت و تصاویر با استفاده از یادگیری ماشینی اپل برای کشف آنچه در هر تصویر است، به کار گرفته می‌شوند.

در iPad، Quick Notes اکنون یک ویژگی گسترده معرفی شده که کافی است از گوشه سمت راست پایین صفحه را بکشید تا بتوانید یادداشت‌های خود را با استفاده از صفحه کلید یا مداد اپل یادداشت کنید. منتظر تغییرات چند وظیفه‌ای و تغییرات Safari نیز باشید.

یکی از مواردی که iOS 15 و iPadOS 15 در هنگام راه اندازی ندارند ویژگی SharePlay است. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که از ویدئو‌ها، نمایش‌ها و موسیقی در کنار دوستان خود در Facetime لذت ببرد و بتواند صفحه نمایش خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارد.

اپل بعداً این ویژگی را بر روی سیستم عامل‌هایی مانند tvOS 15 و macOS Monterey منتشر می‌کند. اپل همچنین ویژگی‌های ایمنی کودک را نیز به عنوان بخشی از iOS 15 منتشر کرد.

به روز رسانی watchOS 8 شاید چندان گسترده نباشد و تمرکز بیشتری بر ذهن آگاهی و سلامت، از جمله برخی از دسته‌های جدید تمرین وجود دارد. اپل واچ در حال حاضر ادغام عمیق تری با iPhone دارد، با ویژگی‌هایی از جمله پشتیبانی از حالت فوکوس و یک برنامه مخاطبین. همچنین می‌توان انتظار داشت که صفحه ساعت‌های عمودی و چندین تایمر وجود داشته باشد.

Apple TV در حال حاضر از پشتیبانی صوتی فضایی، از جمله AirPods Pro و AirPods Max، پس از به روزرسانی tvOS ۱۵ برخوردار است. همچنین می‌توان چندین مینی HomePod را به Apple TV 4K متصل کرده و از آن‌ها به عنوان بلندگو‌های پیش فرض استفاده کرد.

آپدیت iOS 15 از چه دستگاه هایی پشتیبانی می کند؟

اگر iPhone 6s یا بالاتر، iPhone SE (نسل) یا iPod touch نسل هفتم دارید، می‌توانید iOS 15 را نصب کنید. کسانی که دارای تبلت‌های Apple هستند می‌توانند iPadOS 15 را بر روی iPad‌های نسل پنجم و بعد، iPad mini اجرا کنند. نسخه چهار و بالاتر، iPad Air 2 و نسخه‌های بالاتر و همه دستگاه‌های iPad Pro. در همین حال، watchOS 8 توسط دستگاه‌های Apple Watch Series 3 و نسخه‌های بعدی پشتیبانی می‌شود.

در مورد macOS Monterey، اپل هنوز تاریخ قطعی برای نسخه بعدی سیستم عامل Mac خود را اعلام نکرده است. پیش بینی می‌شود که این به روز رسانی پاییز امسال در دسترس باشد. اپل تنها چند روز قبل از عرضه آیفون ۱۳ و آیپد‌های جدید، به روزرسانی سیستم عامل اصلی سالانه خود را ارائه می‌دهد. اپل واچ سری هفت نیز اواخر پاییز امسال منتشر می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-09-21 09:33

افزودن دیدگاه جدید