کد مطلب: 

261159

برگزاری نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم

نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست ابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی فضای مجازی و با حضور دبیر و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا امروز برگزار می شود.
 ابراهیم رئیسی

به گزارش سیتنا به نقل از تسنیم، آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت حسن روحانی 22 تیرماه برگزار شده بود که در آن مصوبات هشت سال گذشته این شورا، اقدامات مبتنی بر این مصوبات و اثراتی که این اقدامات در گسترش و رشد کمی و کیفی فضای مجازی داشته است، مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

برگزاری نامنظم جلسات شورای عالی فضای مجازی در دولت یازدهم و دوازدهم و نیز نبود ضمانت اجرایی برای مصوبات این شورا همواره مورد انتقاد کارشناسان و فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها قرار داشت. بر اساس حکم تشکیل شورای عالی فضای مجازی جلسات این شورا باید هر سه هفته یک بار برگزار شود اما در هشت سال گذشته این مهم محقق نشد.

امروز در نخستین جلسه برگزاری این شورا در دولت سیزدهم، قرار است سیاست‌های حاکمیتی در حوزه فضای مجازی برای چهار سال آینده مورد بحث و بررسی اعضا قرار گیرد.

طبق حکم رهبر معظم انقلاب به اعضای شورای عالی فضای مجازی در سال 1394، شورای عالی فضای مجازی وظیفه رصد وضعیت جاری فضای مجازی و پیش‌بینی و آینده‌نگری تحولات در این فضا در سطح ملی و بین‌المللی، ‌ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی میان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف ذی‌ربط در ابعاد علمی، فنی، ‌اقتصادی، ‌بازرگانی، ‌حقوقی، انتظامی، ‌امنیتی و دفاعی مرتبط با فضای مجازی و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها و بخش‌های ذیربط را برعهده دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-09-14 16:03

افزودن دیدگاه جدید