کد مطلب: 

261110

اپیک گیمز خواستار تجدید نظر رای دادگاه علیه اپل است

پس از اعلام رای دادگاه مربوط به شکایت اپیک گیمز از اپل، اپیک گیمز روز گذشته از تصمیم خود برای تجدیدنظر در رأی دادگاه آنتی تراست (ضدانحصار) علیه اپل خبر داد.
شرکت اپل

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: طی روزهای گذشته رای دادگاه مربوط به شکایت اپیک گیمز از اپل اعلام شد. اما اپیک گیمز به این رای رضایت نداد و خواهان تجدید نظر در آن شده است.

این شکایت از آنجا آغاز شد که سال گذشته اپیک گیمز داخل اپ بازی رایانه‌ای فورت نایت یک درگاه پرداخت مالی تعبیه کرد تا سیستم پرداخت اپل و ارائه کمیسیون به این شرکت را دور بزند. پس از آن اپ مذکور از اپ استور حذف شد و درنهایت اپیک گیمز شکایتی قانونی علیه اپل را ثبت کرد. اپیک گیمز اپل را متهم می‌کند که اپ استورش خود را به یک منبع انحصار غیرقانونی تبدیل کرده و به این ترتیب به درآمد سرشاری دست می‌یابد.

این در حالی است که روز جمعه رأی قاضی دادگاهی در آمریکا در خصوص پرونده دعوی قضائی میان این دو شرکت، واکنش‌های متضادی را برانگیخت.

قاضی دادگاه اعلام کرد اپل باید برخی قوانین را برای توسعه دهندگان نرم افزار لغو کند. اما در بسیاری از موارد اتهامات دادگاه به نفع اپل رأی داده بود، از جمله آنکه تولید کننده آیفون همچنان اجازه دارد سیستم‌های پرداخت طرف سوم در پلتفرم خود را منع کند. همچنین دادگاه به اپل اجازه داده کمیسیون ۱۵ تا ۳۰ درصدی از سیستم پرداخت در اپ خود دریافت کند.

اپیک گیمز اعلام کرد به مبارزه قانونی خود ادامه خواهد داد.

تحلیلگران معتقدند تأثیر تصمیم دادگاه در بازار تا حد زیادی به شیوه واکنش اپل برای اجرای دستور قاضی مربوط است. از سوی دیگر منتقدان و رقبای این شرکت اعلام کرده‌اند آنها برای ایجاد تغییرات در سیستم کسب و کار اپل تلاش می‌کنند به جای مراجعه به دادگاه‌ها و شکایت، از طریق قانونگذاری اقدام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 5
2021-09-13 13:33

افزودن دیدگاه جدید