کد مطلب: 

261033

تیم خودروسازی اپل با تامین‌کنندگان کره‌ای و ژاپنی در حال مذاکره است

شرکت اپل چند سالی است که در سکوت کامل خبری در صنعت خودرو فعالیت می‌کند و مدتی است که دوباره به سر خط خبر‌ها رسیده است و این بار قصد دارد با جدیت تمام به دنبال شرکای تامین کننده تجهیزات و خودروسازی نام آشنا برای سپردن تولید اولین نسل خودرو‌های الکتریکی به نام Apple car بگردد.
شرکت اپل

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیجی تایمز، نوشت: شرکت اپل قصد دارد برای پیشبرد اهدافش در خودروسازی با تامین کنندگان قطعات کره ای و ژاپنی مذاکره و همکاری کند.

خودروی اپل سال ۲۰۲۴ در بازار

گزارش‌هایی که پیش‌تر منتشر شده بود اعلام می‌کرد نقشه راه اپل برای تولید انبوه خودرو‌های خودران می‌تواند در سال ۲۰۲۴ آغاز شود و ممکن است بخشی از فرآیند تولید در کارخانه‌های آمریکا انجام شود. برخی از تحلیلگران مثل مینگ‌چی کو اعتقاد دارند که اپل به دلیل استاندار‌های کیفی سخت گیرانه و مشکلاتی که در صنعت خودروسازی وجود دارد، ممکن است تولید نهایی این شرکت تا بعد از سال ۲۰۲۵ تاخیر داشته باشد.

البته این گزارش اخیر مهر تایید بر عرضه اتومبیل برقی اپل در سال ۲۰۲۴ است و ادعا می‌شود که مدیران این شرکت هم اکنون در حال مذاکره و بازدید از زیرساخت‌های تامین کنندگان خودرو‌های آسیایی هستند.

این بازدید‌ها مربوط به نحوه تولید اپل کار در شرایط کمبود جهانی تراشه است که در حال حاضر ضربه بدی را به صنعت خودروسازی وارد کرده است. در این گزارش آمده که علاوه بر پردازنده ها، مشکلاتی درباره سایر اجزای نامشخص هم وجود دارد و گویا اپل درصدد ایجاد زنجیره تامین گسترده برای دور ماندن از مشکلات است.

تیم خودروسازی اپل

پیش‌تر نیز گفته شده بود که اپل از کارخانه‌های تولیدکننده قطعات و تجهیزات خودرو مثل باتری در آسیا بازدید کرده است. هیوندای هم اخیرا اعلام کرده بود که در حال مذاکره با اپل برای طراحی و تولید خودرویی الکتریکی برای این شرکت است، اما مدتی بعد اعلام شد برخی از اختلاف‌ها این مذاکرات را بی نتیجه گذاشت.

گفتنی است که اپل و غول کره‌ای صنعت خودروسازی برای تکمیل فرآیند تولید و گرفتن بازخورد‌ها قصد دارند نسخه بتای این خودروی برقی را در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (5 رای)
سیتنا 5
2021-09-11 11:43

افزودن دیدگاه جدید