کد مطلب: 

260958

نقش گوشی‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی در منازل

هوش مصنوعی به کمک مردم آمده تا بتوانند زندگی های راحت تری داشته باشند و بهتر خانه های خودشان را کنترل کنند.
هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ووندر لیست، نوشت: امروزه عملکرد یک گوشی هوشمند فراتر از ارتباطات است. شما می‌توانید ساعت‌ها با آن سرگرم شوید، به مطالب یادگیری دسترسی پیدا کرده و همچنین از تلفن همراه خود به عنوان ابزاری برای رشد شخصی استفاده کنید. تلفن هوشمند همچنین قادر است از راه دور سایر وسایل هوشمند خانه را کنترل کند. این نوآوری راه را برای یک خانه واقعاً هوشمند و آینده نگر هموار می‌کند. با ظهور فناوری، حتی موبایل‌های معمولی نیز با ویژگی‌های هوش مصنوعی فعال می‌شوند.

برای درک بهتر چگونگی این امکان، انواعی از تاثیرات تلفن‌های همراه بر خانه‌ها را می‌خوانید:

از راه دور به دمای خانه خود دسترسی پیدا کنید

ترموستات‌های هوشمند چند سال پیش راه اندازی شده اند و به شما امکان می‌دهند با یک کنترل دمای خانه خود را به طور موثر حفظ کنید. برخی از مدل‌ها حتی به شما امکان می‌دهند تا به صرفه جویی در مصرف انرژی در خانه دسترسی پیدا کنید. در آینده، با استفاده از تلفن‌های هوشمند و الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توانید از راه دور دمای مناسب را تنظیم و سیستم‌های HVAC را بدون هیچ گونه دخالت دستی اجرا کنید.

اتصال به Wi-Fi خانه در مکان‌های دیگر

داده تلفن همراه ممکن است گران باشد و وقتی افراد بیرون از منزل باشند و دسترسی به شبکه Wi-Fi نداشته باشند، از داده های تلفن همراه  خیلی کم استفاده می‌کنند. ممکن است بخواهید کاری را با اینترنت انجام دهید ولی قصد اتصال به داد‌ه‌های تلفن همراه را ندارید، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در تلفن هوشمند، هرجا و در هر موقعیت مکانی که باشید می‌توانید به شبکه Wi-Fi خانه خودتان متصل شوید.

روشنایی خانه خود را با یک برنامه کنترل کنید

اتصالات روشنایی هوشمند در آینده به منازل اضافه می‌شوند و به لطف ادغام با دستگاه‌های هوشمند، از طریق یک برنامه در تلفن هوشمند نیز قابل کنترل هستند. در این برنامه‌ها می‌توانید رنگ نور و شدت آن را کنترل کرده و همچنین براساس تنظیماتی که خودتان انجام می‌دهید به طور خودکار آن‌ها را خاموش کنید.

دستیار هوش مصنوعی را با تمام لوازم هوشمند سازگار ادغام کنید

یکی از امکاناتی که هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، دستیار هوشمند است که می‌توانید آن را از طریق تلفن هوشمند خود هدایت کرده و دستوراتی را به او بدهید. خدمات دستیار هوش مصنوعی در تلفن‌های هوشمند رایج است و امروزه از آن‌ها در منازل نیز استفاده می‌شود.

هر سال که می‌گذرد، تلفن‌های هوشمند با پشتوانه هوش مصنوعی روانه بازار می‌شوند. به حدی که تصور می‌شود خانه‌های آینده کاملاً از طریق یک تلفن همراه کنترل خواهد شد. امروزه می‌توانید جاروبرقی رباتیک خود را از راه دور کنترل کنید تا از تمیز بودن خانه قبل از رسیدن به آنجا اطمینان حاصل کنید! برای لذت بردن از این پیشرفت‌ها در حال حاضر و در آینده، شما به دستگاهی نیاز دارید که از این فناوری پشتیبانی کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-09-08 15:48

افزودن دیدگاه جدید