کد مطلب: 

260792

دو کارمند اپل درباره آزار و تبعیض شکایت کردند

اخیرا اپل با چالش‌های زیادی روبرو شده و از طرفی به دلیل انتقاد از قابلیت اسکن آی کلود کاربران برای حفظ امنیت کودکان و از طرف دیگر با شکایت دو کارمند تحت فشار است.
دو کارمند اپل درباره آزار و تبعیض شکایت کردند

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: اپل اعلام کرد مدت زمان بیشتری را به جمع آوری بازخورد و ارتقای قابلیت پیشنهادی برای ارتقای امنیت کودکان اختصاص می‌دهد.

این شرکت ماه گذشته اعلام کرد موبایل‌ها و رایانه‌های شهروندان کاربرانش در آمریکا را برای وجود تصاویر کودک آزاری بررسی می‌کند، اما با انتقادات زیادی از گروه‌های مختلف روبرو شد.

همچنین کارمندان شرکت نیز به طرح اعتراض کردند. به طور دقیق‌تر اپل قصد دارد آی کلود کاربرانش را برای شناسایی تصاویر کودک آزاری شناخته شده، بررسی کند.

منتقدان ادعا می‌کنند دولت‌ها با سواستفاده از این روش برای سانسور یا دستگیری مخالفان خود اقدام می‌کنند.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بازخورد مشتریان، گروه‌های مختلف و محققان تصمیم گرفتیم در ماه‌های آینده مدت زمان بیشتری را به جمع آوری اطلاعات و ارتقای این قابلیت قبل از عرضه آن اختصاص دهیم.

در خبر دیگری آژانس ملی روابط کار آمریکا اعلام کرد تحقیقاتی درباره اپل آغاز می‌کند. این تحقیقات مربوط به شکایت دو کارمند اپل است.

شکایت مطرح شده علیه اپل در دو تاریخ ۲۶ آگوست و یکم سپتامبر ثبت شده‌اند و هیأت ملی روابط کار در کالیفرنیا مشغول بررسی آنها است. این سازمان از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تمام نگرانی‌ها را به طور جدی بررسی و هر زمان مشکلی مطرح شود آن را بررسی می‌کنیم.

اشلی گجوویک یک مهندس ارشد در اپل اعلام کرد در ۲۶ آگوست به دلیل آزار یکی از مدیران، کاهش مسئولیت‌هایش و افزایش وظایف نامطلوب از اپل شکایت کرده است.

شر اسکارلت (مهندس نرم افزار اپل و بنیانگذار جنبش Apple Too) نیز در یکم سپتامبر از اپل شکایت کرده است. وی ادعا می‌کند شرکت بارها بحث‌های کارمندان درباره دستمزد را متوقف کرده است.

کارمندان شرکت‌های فناوری به خصوص اپل تا حد ممکن از جار و جنجال دوری می‌کنند. اما در هفته‌های اخیر برخی از کارمندان فعلی و سابق اپل در توئیتر جنبش #Apple Too را ایجاد کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (6 رای)
سیتنا 5
2021-09-04 12:36

افزودن دیدگاه جدید