کد مطلب: 

260772

کسب و کارهای مجازی به بهشت زهرا رسید

اخیرا تبلیغات ترحیم و ترحیم آنلاین در فضای مجازی متقاضیان زیادی پیدا کرده است، در پی این موضوع پیگیر مجوز این فعالیت‌ها شدیم.
کسب و کارهای مجازی به بهشت زهرا رسید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از دو سال است که ویروس کرونا سلامت جهان را به بازی گرفته و خانواده‌های زیادی را درگیر خود کرده است. هر چند که دانشمندان سعی کردند در این مدت با ساخت واکسن‌های متفاوت از تعداد مبتلایان و فوتی‌های این بیماری کم کند، اما همچنان آمار کسانی که در اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد، سر به فلک کشیده است. حالا با ماندگاری این بیماری، بسیاری از کسب و کارهای مجازی قوت گرفتند و شروع به کار کردند.

در واقع اکثر کسب و کارها وارد فضای مجازی شدند و کمتر کسی دیگر حضوری برنامه های خود را جلو می‌برد. در حال حاضر اکثر خانوار ها از تاکسی‌های اینترنتی، رستوارن‌های بیرون بر و فروشگاه‌های مجازی استفاده می‌کنند و سعی دارند تا کمتر برای کارهای خود در بیرون از خانه حضور پیدا کنند. 

کسب و کارهای مجازی به بهشت زهرا رسید

برخی از این مشاغل مجازی، اگر چند سال قبل از کرونا شایع شده بود شاید بسیاری از مردم با تمسخر از کنارش گذر می‌کردند، اما حالا با شرایط به وجود آمده، پذیرش بسیاری از این کسب و کارهای مجازی برای مردم راحت‌تر و حتی مقبول‌تر از حضوری آن به شمار می‌رود. یکی از این شغل‌های عجیب برگزاری مراسم ترحیم آنلاین و ختم مجازی در ایام کرونا است.

با وجود بالا بودن آمار جان باختگان بیماران مبتلا به کرونا، آلوده بودن محیط بهشت زهرا و البته جلوگیری از تجمع در مراسم خاکسپاری، برگزاری چنینی مراسم ختم آنلاین در فضای مجازی تبلیغ می‌شود. این مراسم به گونه‌ای است که خانواده متوفی با وارد نام متوفی و تاریخ و ساعت مراسم می‌توانند مجلس ختم و ترحیم آنلاین را برای فرد درگذشته خود برگزار کنند.

کسب و کارهای مجازی به بهشت زهرا رسید

مراسم ختم نیز برنامه‌های خودش را دارد، اینگونه که فردی به نیت از شما بر سر مزار متوفی حضور پیدا می‌کند و شروع به شستن قبر و مداحی کردن می‌کند این درحالی است که خانواده میتوانند به صورت زنده این مراسم را مشاهده کنند. البته قضیه در این قسمت تمام نمی‌شود شما می‌توانید درخواست کنید تا عکس یا کلیپی را از این فرد درگذشت خود را در اول مراسم پخش کنند تا یاد خاطر این افراد برای شما زنده شود. هزینه تقریبی این مراسم‌ها از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان در شبکه‌های اجتماعی ثبت شده است. حتی برخی از سایت‌ها برای برقراری تماس تلفنی و شست و شوی مزار به علاوه گذاشتن ۳ شاخه گل نیز اقدام می‌کنند و حدود از ۸۰ هزارتومان تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه می‌گیرند.

هر یک از سایت‌ها مراسم ختم آنلاین، ظرفیت محدودی برای خود در نظر گرفته است و اگر بخواهید تعداد آن را افزایش دهید باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید و در ضمن شما می‌توانید حتی برای مراسم خود نی زن رزرو کنید. شاید بتوان گفت که این ترحیم آنلاین، مراسمی شبیه به مراسم‌های حضوری را برای شما رقم می‌زند. اما سوال اینجاست که آیا این سایت‌ها مجوز فعالیت دارند و میتوان به آن‌ها اعتماد کرد؟!

کسب و کارهای مجازی به بهشت زهرا رسید

الفت نسب رئیس اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفت: برخی از سایت‌ها ترحیم آنلاین مجوز دارند و دیگر سایت‌های فعال در این زمینه می‌توانند برای گرفتن مجوز اقدام کنند.

او ادامه داد: تمامی فعالیت‌ها صنفی در بستر مجازی که پول در آن رد و بدل می‌شود  باید  مجوز کسب و کارهای اینترنتی، در سایت آن‌ها درج شده باشد. اینگونه در صورت بروز جرائم، اتحادیه کسب و کارهای مجازی میتواند برای رفع مشکل و رسیدگی به آن ورود کند. پس کسانی که از این سایت‌ها خدمات دریافت می کنند، از مجوز داشتن این آن‌ها مطمئن شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2021-09-03 12:03

افزودن دیدگاه جدید