کد مطلب: 

260733

تسلیم شدن اپل و گوگل در برابر مصوبه پارلمان کره جنوبی

به دنبال تصویب قانونی در کره جنوبی در جهت اجبار اپل و گوگل به تغییر رویه‌های انحصارطلبانه اپ استورهایشان، این دو شرکت بیانیه‌هایی صادر و همراهی خود را با مصوبات مذکور اعلام کردند.
تسلیم شدن اپل و گوگل در برابر مصوبه پارلمان کره جنوبی

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از زد دی نت، نوشت: این قانون بعد از امضای رئیس جمهور کره جنوبی اجرایی می‌شود و به موجب آن اپ استورها حق ندارند بدون دلیلی موجه تأیید اپلیکیشن‌ها را به تأخیر بیندازند یا آنها را پاک کنند.

همچنین اپ استورها حق ندارند برنامه نویسان را وادار به استفاده از سیستم‌های پرداخت درون برنامه‌ای خود کنند و باید به برنامه نویسان در کره امکان دهند تا سیستم‌های پرداخت جایگزین ابداع کنند. شرکت‌های متخلف معادل سه درصد درآمد خود در کره جنوبی را جریمه می‌شوند.

گوگل در واکنش به این مصوبه بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد مدل پردازش پرداخت اپ استور این شرکت هزینه‌ها را برای مشتریان پایین نگه می‌دارد و پیشبرد اهداف مالی پلتفرم‌ها و توسعه دهندگان را ممکن می‌کند.

ایجاد و اداره یک سیستم عامل و اپ استور برای ما هزینه دارد، چنانچه توسعه دهندگان نیز همین هزینه‌ها را می‌پردازند ولی ما خودمان را با این قانون جدید تطبیق می‌دهیم و تلاش می‌کنیم مدلی را ایجاد کنیم که پشتیبان سیستم عامل و اپ استوری باکیفیت باشد. گوگل طی هفته‌های آینده در این زمینه اطلاعات بیشتری منتشر می‌کند.

اپل هم در واکنشی مدعی شد قانون جدید مشتریان را در معرض کلاهبرداری قرار می‌دهد، حریم شخصی را تضعیف می‌کند و مدیریت خریدها را دشوار می‌کند. ما معتقدیم در نتیجه این مصوبه اعتماد کاربران به خرید از اپ استور کاهش می‌یابد. با این حال اپل هم با طراحی سیستم‌های پرداخت خارج از اپ استور و انعطاف پذیری در مورد کمیسیون‌های دریافتی موافقت کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (7 رای)
سیتنا 5
2021-09-01 12:17

افزودن دیدگاه جدید