کد مطلب: 

260654

تبعیض گوگل به نفع نتفلیکس موجب شکایت از آن شد

برخی از دادستان های کل ایالات در آمریکا شکایتی ضدانحصار را بر علیه گوگل و فروشگاه پلی استور آن تقدیم دادگاه کردند که دلیل این امر تبعیض گوگل به نفع نتفلیکس است.
تبعیض گوگل به نفع نتفلیکس موجب شکایت از آن شد

به گزارش سیتنا، فارس به نقل از ورج، نوشت: علت این شکایت رفتار انحصارطلبانه گوگل به نفع نتفلیکس و دریافت کمیسیون کمتر از اپلیکیشن نتفلیکس در مقایسه با دیگر اپلیکیشن هاست تا این شرکت نمایش خانگی فیلم و سریال از گوگل رضایت بیشتری داشته باشد.

این درگیری حقوقی یادآور منازعه اپل و شرکت اپیک تولیدکننده بازی های رایانه ای است. اپیک به علت ارائه خدمات پرداخت درون برنامه ای اختصاصی و عدم پرداخت کمیسیون به اپل از این اپ استور حذف شد و در نهایت اپیک از اپل شکایت کرد.

شرکت های ارائه دهنده خدمات پخش فیلم وسریال در آمریکا مانند اسپاتیفای، نتفلیکس و تیندر مدتهاست در تلاش هستند تا راهی برای کاهش کمیسیون 30 درصدی مورد درخواست گوگل بیابند. گوگل در واکنش اعلام کرد اعمال تغییرات در سیستم صورت حساب گوگل به منظور ایجاد تغییرات مدنظر شرکت های مذکور به یک سال زمان نیاز دارد، ولی وکلا گوگل را متهم به ارائه پیشنهاد دریافت کمیسیون کمتر و راه اندازی سیستم های پرداخت جایگزین کرده اند.

سخنگوی گوگل در واکنش به این اعتراض ها مدعی شده که همه توسعه دهندگان و برنامه نویسان تابع سیاست های یکسانی هستند که این امر سیاست های حوزه پرداخت را نیز شامل می شود. این امر نشانه رقابت سالم است.  

در عین حال برخی منابع معتقدند گوگل در مواردی تخفیف های 15 درصدی و حتی 24 درصدی برای برخی اپلیکیشن ها در نظر گرفته است. این شرکت از محل ارائه خدمات اپ استور به کاربران گوشی های سامسونگ در سال 2019 حدود 4 میلیارد دلار به جیب زده و کل درآمد آن از محل دریافت کمیسیون اپ استور در سال 2019 بیش از 11.2 میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-08-30 10:24

افزودن دیدگاه جدید