کد مطلب: 

260580

راهکاری برای رفع مشکلات گوشی‌های اندرویدی

در این گزارش روشی سریع و ساده برای رفع مشکلات عملکردی و کاهش سرعت تلفن‌های اندرویدی توضیح داده شده است.
راهکاری برای رفع مشکلات گوشی‌های اندرویدی

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اندروید سنترال، نوشت: فرض کنید مثل همیشه در حال استفاده از تلفن همراه خود هستید که متوجه می‌شوید تلفنتان شروع به کند شدن کرده است. این اتفاقات ناگهانی رخ می‌دهد و ممکن است حتی شما متوجه نشوید که چه چیزی رخ داده، سرزنش کردن خودتان بابت خرید این مدل تلفن هوشمند کار درستی نیست، زیرا این اتفاق حتی در بهترین گوشی‌های اندرویدی نیز رخ می‌دهد.

راه اندازی مجدد فایده دارد

به احتمال زیاد شما قادر نخواهید بود راه حلی را برای حل مشکل پیدا کنید، اما خبر خوب این است که می‌توانید به راحتی علائم را برطرف کنید و کافی است تلفن خود را دوباره راه اندازی کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود یک گوشی کند شود. این مشکلات می‌تواند نشانه‌ای از یک ایراد سخت افزاری باشد، اما احتمال این مشکل کم است. این مشکلات احتمالا از وجود یک برنامه پنهانی نشات می‌گیرد.

منظور از این برنامه ها، برنامه‌هایی نیستند که نباید در پس زمینه اجرا شوند این برنامه‌ها به صورت پنهانی کار می‌کنند، مدتی است که گوگل این برنامه‌ها را کنترل می‌کند و ابزار‌هایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که می‌توانند اجرای این برنامه‌ها را مدیریت کنند.

مشکل نشت حافظه

ممکن است اصطلاح نشت حافظه را شنیده باشید. این اتفاق بیشتر از آنچه اکثر مردم فکر می‌کنند برای برنامه‌ها رخ می‌دهد. اگر این اتفاق برای برنامه‌ای رخ بدهد که بتواند در پس زمینه اجرا شود، تا وقتی که همه چیز خراب شود به کار خود ادامه می‌دهد. تا زمانی که مشکل رفع نشده و یا برنامه حذف نشود، گوشی تحت تاثیر خرابی‌های ایجاد شده توسط نشت حافظه قرار می‌گیرد. کاربران تلفن‌های اندرویدی می‌توانند با ریست کردن گوشی از این مشکل جلوگیری کنند.

نباید فکر کرد توسعه دهندگان و سازندگان تلفن‌های هوشمند به دنبال کشف راه حلی برای این مشکل نیستند، اما با وجود بیش از یک میلیون برنامه و حدود ۱۵ هزار مدل تلفن اندرویدی، می‌توان امید داشت باگی که تلفن‌های هوشمند را تحت تاثیر قرار داده رفع شود.

هنگامی که تلفن خود را مجدداً راه اندازی می‌کنید، هر آنچه در پس زمینه اجرا می‌شود را مجبور می‌کند تا دوباره شروع به کار کند. راه اندازی مجدد تلفن کار‌های دیگری هم انجام می‌دهد که می‌توان به پاک کردن و تخصیص مجدد VRAM به پردازنده گرافیکی که در حال استفاده، پاک کردن سیستم نگهداری زبانه‌های در حال اجرا و راه‌اندازی دوباره‌ی رادیو‌های بی‌سیم حقیقی است، اشاره کرد.

راه اندازی مجدد به جای استفاده از برنامه مدیریت حافظه

راه اندازی مجدد تلفن، داده‌های بد را حذف کرده و حافظه را از عملکرد نادرست برخی برنامه‌ها آزاد می‌کند، این کار تقریبا مثل همان کاری است که برنامه مدیریت حافظه انجام می‌دهد و برنامه‌هایی که در حال کار نیستند را متوقف می‌کند، اما موضوع این است که برخی از این برنامه‌ها باید اجرا شوند و متوقف کردن آن‌ها برای آزاد کردن حافظه بیشتر آسیب زننده است، چون برخی از این برنامه‌ها برای کار باید دوباره شروع به پشتیبان گیری کنند.

اگرمتوجه شدید که چه برنامه‌ای روی تلفن شما عملکرد این چنینی دارد، می‌توانید وارد تنظیمات تلفن شده و آن برنامه را مجبور به متوقف کردن کنید. اما اگر مایل به اینکار نیستید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ۶۰ ثانیه وقت بگذارید و هر روز صبح تلفن خود را دوباره راه اندازی کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (8 رای)
سیتنا 5
2021-08-28 11:20

افزودن دیدگاه جدید