کد مطلب: 

260565

اجرای ویندوز ۱۱ در اکثر رایانه‌ها

شرکت مایکروسافت به نسل جدید سیستم عامل دسکتاپ ویندوز ۱۱ که قرار است اواخر امسال عرضه شود، اجازه می‌دهد که روی انواع مختلفی از تراشه‌های رایانه شخصی قابل اجرا باشد.
اجرای ویندوز ۱۱ در اکثر رایانه‌ها

به گزارش سیتنا، ایسنا به نقل از شبکه سی ان بی سی، نوشت: این تصمیم باعث می‌شود شمار افراد و سازمانهایی که برای دسترسی به جدیدترین نسخه ویندوز مایکروسافت مجبور بودند رایانه های جدید خریداری کنند، کاهش پیدا کند. این امر می تواند روی کسب و کار ویندوز که ۱۴ درصد از مجموع درآمد مایکروسافت را تشکیل می دهد و سودآورتر از سایر محصولات این شرکت است، تاثیر بگذارد.

مایکروسافت با این تصمیم می خواهد مانع عصبانیت مشتریانش شود. بعضی از افراد بر این باور بودند که این شرکت در خصوص الزامات سخت افزاری برای ویندوز ۱۱ به شکل غیرضروری رفتار محدودیت آمیزی داشته است.

هنگامی که مایکروسافت در ژوئن نسخه جدید ویندوز را معرفی کرد، به دنبال محدود کردن پشتیبانی به تراشه های Zen ۲ شرکت AMD، تراشه های نسل هشتم اینتل و تراشه های سری هفت و هشت کوالکام بود.

این شرکت به کاربران ویندوز توصیه کرده بود از طریق اپلیکیشن "پی سی هلث چک" مشاهده کنند آیا رایانه شخصی آنها می تواند با ویندوز ۱۱ کار کند یا خیر. این برنامه ویژه این که کدام قطعات رایانه مطابق الزامات مایکروسافت نیستند نبود و از این رو باعث انتقاد شد. همچنین وب سایت مایکروسافت اطلاعات متضادی درباره مشخصات سخت افزاری رایانه ها برای قابل اجرا بودن ویندوز ۱۱ ارائه کرده بود. در یک صفحه گفته شده بود رایانه های شخصی که پردازنده ها و تراشه های امنیتی قدیمی تر دارند قابل ارتقا هستند اما در صفحه دیگر اطلاعات ارائه شده کاملا متفاوت بودند.

مایکروسافت چهار روز پس از اعلام اولیه، تلاش کرد مسائل را شفاف کند. این شرکت در یک پست وبلاگ اعلام کرد اپلیکیشن "پی سی هلث چک" را موقتا حذف می کند و اصرار کرد که رایانه های شخصی به تراشه های امنیتی جدیدتری نیاز دارند.

مایکروسافت روز جمعه اعلام کرد ویندوز ۱۱ از تراشه های Zen ۱ شرکت AMD پشتیبانی نخواهد کرد اما با نسل هفتم تراشه های کور ایکس و زنون دبلیو سازگار خواهد بود. این سیستم عامل می تواند در بعضی از رایانه هایی که نسل هفتم پردازنده ۷۸۲۰HQ را دارند از جمله رایانه سورفیس استودیو دو مایکروسافت نصب شود در حالی که طبق سیاست اولیه، چنین امکانی وجود نداشت.

نسل هفتم پردازنده اینتل در سال ۲۰۱۶ و نسل هشتم در سال ۲۰۱۷ عرضه شدند. ویندوز ۱۰ که در حال حاضر محبوب ترین سیستم عامل رایانه شخصی جهان به شمار می رود و روی ۱.۳ میلیارد دستگاه اجرا می‌شود، در سال ۲۰۱۵ عرضه شد.

بر اساس این گزارش، مایکروسافت اعلام کرد یک نسخه به روزشده برای اپلیکیشن "پی سی هلث چک" عرضه خواهد کرد که مشخص می کند کدام قطعات سخت افزاری برای اجرای ویندوز ۱۱ پشتیبانی می شوند. این نرم افزار در ابتدار برای تسترها در برنامه ویندوز اینسایدر مایکروسافت موجود خواهد بود و سپس در هفته های آینده برای همه قابل دسترس می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (7 رای)
سیتنا 5
2021-08-28 09:42

افزودن دیدگاه جدید