کد مطلب: 

260524

تشکیل کمیسیون انتخاباتی فیس‌بوک برای مقابله با رسوایی

در پی سوءاستفاده‌های مکرر انتخاباتی و ناتوانی فیس‌بوک در غلبه بر این چالش‌ها، یک کمیسیون انتخاباتی در فیس‌بوک با حضور متخصصان تشکیل خواهد شد.
تشکیل کمیسیون انتخاباتی فیس‌بوک برای مقابله با رسوایی

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از نیویورک تایمز، نوشت: تعدادی از دانشگاهیان و متخصصان سیاست گذاری در این کمیسیون حضور خواهند داشت تا به فیس‌بوک در زمینه موضوعات مختلف مرتبط با برگزاری انتخابات در نقاط مختلف جهان توصیه‌هایی ارائه دهند.

اعضای این کمیسیون در مورد موضوع‌هایی همچون تبلیغات سیاسی و میزان اعتبار آنها و راه‌های مقابله با انتشار اخبار دروغین و جعلی در مورد رقبای انتخاباتی فیس‌بوک را یاری می‌دهند.

قرار است خبر تشکیل این کمیسیون به طور رسمی در پاییز سال ۲۰۲۲ و همزمان با برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا اعلام شود. فیس‌بوک فعلاً واکنشی به این خبر نشان نداده است.

شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به شدت برای تبلیغات سیاسی مورد توجه سیاست مداران و حامیان آنها قرار گرفته‌اند. اما بسیاری از این افراد با انتشار اخبار و پیام‌های دروغین و مخرب بر علیه رقبای خود از امکانات شبکه‌های اجتماعی سو استفاده می‌کنند و این امر می‌تواند بر نتایج انتخابات تأثیر بگذارد.

فیس‌بوک قبلاً در می سال ۲۰۱۸ نیز دست به اقدام مشابهی زده بود و هیأتی نظارتی را با حضور سیاست مداران سابق، دانشگاهیان و متخصصان سیاست گذاری تشکیل داده بود تا در مورد حذف برخی محتوای جنجالی از این پلتفرم تصمیم گیری شود. اما ظاهراً این کار نیز موفقیت چندانی برای فیس‌بوک در پی نداشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (8 رای)
سیتنا 5
2021-08-26 11:15

افزودن دیدگاه جدید