کد مطلب: 

260464

تصویب قانون «آنتی گوگل» توسط کره جنوبی

کره جنوبی سعی بر تصویب قانونی جدید دارد تا گوگل و اپل توسعه دهندگان نرم افزار در این کشور را مجبور به استفاده از سیستم‌های پرداخت خود نکنند.
تصویب قانون «آنتی گوگل» توسط کره جنوبی

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: در نتیجه این شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند از خریدهای داخل اپلیکیشن کارمزد دریافت کنند.

این لایحه «قانون آنتی گوگل» نام گرفته که هدف آن کنترل اپراتورهای اپ استور با قدرت برتر در بازار است.

در همین راستا پیش بینی می‌شود پارلمان و کمیته قضائی کره جنوبی این لایحه را بررسی کنند که به عنوان یک بند به قانون کسب وکار ارتباطات افزوده می‌شود.

هرچند گوگل و اپل تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند، اما هر دو شرکت به دلیل ساختار درآمدزایی اپ استورهای خود با انتقادات گسترده‌ای در سراسر جهان روبرو هستند. براساس این ساختارها، توسعه دهندگان نرم افزار در پلتفرم‌های فروش اپ این شرکت مجبور هستند از سیستم‌های پرداخت در اپلیکیشن اپل و گوگل استفاده کنند و به ازای هر خرید داخل اپ ۳۰ درصد کارمزد پرداخت کنند.

«کاون سی هوا» مدیرعامل بنیاد همکاری‌های اینترنتی کره، (یک گروه غیرانتفاعی) در این باره می‌گوید: گوگل توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های بازی رایانه‌ای را مجبور می‌کند تا از سیستم پرداخت خودش استفاده کنند و قصد دارد این روند را برای اپلیکیشن‌های دیگر از جمله موسیقی نیز به کار گیرد. اما اگر لایحه جدید تصویب شود، توسعه دهندگان نرم افزار می‌توانند از سیستم‌های پرداخت مستقل استفاده کنند.

این در حالی است که طبق گزارش‌های دولتی، در سال ۲۰۱۹ میلادی درآمد پلی استور گوگل از کره جنوبی به حدود شش هزار ون (۵.۲۹ میلیارد دلار) رسید.

سال گذشته قانون بازارهای دیجیتال در اتحادیه اروپا ارائه شد که هدف آن کنترل دریافت کارمزد از سوی اپ استورها بود.

در اوایل ماه جاری میلادی نیز، سه سناتور آمریکایی لایحه‌ای برای کنترل قدرت اپراتورهای اپ استور در بازار ارائه کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (7 رای)
سیتنا 5
2021-08-25 09:23

افزودن دیدگاه جدید