کد مطلب: 

260378

سقوط قیمت بلیت هواپیما به دنبال کاهش تقاضای مردم

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در پی اعمال محدودیت پذیرش مسافر هوایی از سوی ستاد ملی مقابله کرونا، پروازهای داخلی در هفته گذشته ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد و با وجود این میزان کاهش، تقاضای مردم هم برای سفرهای هوایی به حداقل رسید به گونه‌ای که حتی هواپیماها در این پروازهای محدود هم پر نمی‌شد.
سقوط قیمت بلیت هواپیما به دنبال کاهش تقاضای مردم

به گزارش سیتنا، حسن خوشخو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با کاهش ۷۰ درصدی پروازها و تقاضای مردم برای سفرهای هوایی در هفته گذشته، قیمت بلیت هواپیما به کمترین حد خود رسید.

وی افزود: وضعیت پروازهای داخلی در روزها و هفته گذشته نشان می‌دهد که تقاضا برای سفر بسیار کاهش پیدا کرده و این افت تقاضا بیانگر این است که مردم خودشان پروتکل‌ها را رعایت کرده و نگران شرایط کرونایی به وجود آمده هستند، بنابراین به سفر نمی‌روند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همین مسئله سبب شده تا  قیمت بلیت هواپیما کاهش شدیدی داشته باشد. به عنوان مثال حداکثر نرخ بلیت تهران-مشهد به حدود ۳۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و این کاهش شدید تقاضا در شرایطی اتفاق افتاده که تعداد پروازهای مسافری در همه مسیرهای داخلی به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تا هفتاد درصد کمتر شد.

خوشخو با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی پروازهای مشهد در هفته گذشته مصادف با ایام تاسوعا و عاشورا، گفت: برخی از شرکت‌های هواپیمایی نیز در این شرایط به این دلیل پروازهایشان را با لود پایین مسافر انجام می‌دهند که همچنان شبکه پروازی‌شان فعال باشد چرا که از نظر اقتصادی هیچ توجیهی برای آن‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته شکایتی برای بروز تخلف احتمالی از سوی ایرلاین‌ها دریافت نکردیم، تاکید کرد: محدودیت ۷۰ درصدی پروازهای داخلی تا پنجم شهریور ماه ادامه دارد چرا که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تا این تاریخ تمدید شده و اگر از این بعد نیز تمدید شود بر اجرای آن نظارت خواهیم کرد. البته تا کنون نیز شرکت‌های هواپیمایی همسو با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و از همه می‌خواهیم در ادامه نیز نسبت به رعایت آن جدیت به خرج دهند تا شاهد فروکش کردن ویروس کرونا در کشور باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-08-23 09:16

افزودن دیدگاه جدید