کد مطلب: 

260376

پزشک متخلف با سیستم اسکن هوشمند اپل شناسایی شد

مقامات نظامی آمریکا از سیستم اسکن هوشمند اپل موسوم به سی اس ای ام برای شناسایی اولین فردی که در فضای مجازی به سوءاستفاده از کودکان مشغول بود، استفاده کرد.
پزشک متخلف با سیستم اسکن هوشمند اپل شناسایی شد

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از تک تایمز، نوشت: این فرد پزشکی شاغل در شهر سان فرانسیسکو است که به علت مالکیت تصاویر هرزه نگارانه کودکان توسط پلیس دستگیر شده است. وی این تصاویر را در حساب آی کلود خود بر روی سرورهای اپل ذخیره کرده بود.

در عین حال برخی منتقدان و صاحب نظران مسائل اجتماعی می‌گویند اگر چه در ظاهر ادعا می‌شود این فناوری تنها برای شناسایی افراد خلافکار و تروریست مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بیم آن می‌رود در آینده اپل با درخواست مقامات آمریکایی از این فناوری برای جاسوسی از افراد عادی و سرقت اطلاعات شخصی و خصوصی آنها نیز استفاده کند.

بنا بر اعلام وزارت دادگستری آمریکا این پزشک ۵۸ ساله متخلف اندرو مولیک نام دارد و حدود دوهزار تصویر و ویدئوی هرزه نگارانه از کودکان را در حساب شخصی آی کلود خود ذخیره کرده بود. مولیک متخصص تومورشناسی است که با چندین مرکز درمانی منطقه خلیج سانفرانسیسکو در ارتباط بوده و همچنین دانشیار دانشکده پزشکی UCSF است. وی یکی از این عکس‌های نامناسب را در شبکه اجتماعی کیک ارسال کرده بود.

سیستم اسکن هوشمند CSAM اپل نتایج اسکن‌های خود از عکس‌های ذخیره شده بر روی سرورهای این شرکت را برای مرکز ملی کودکان گم شده و مورد سوءاستفاده قرار گرفته یا ان سی ام ای سی ارسال می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (6 رای)
سیتنا 5
2021-08-23 09:00

افزودن دیدگاه جدید