کد مطلب: 

260351

دفترچه راهنمای Apple II با امضای استیو جابز به فروش رسید

دفترچه راهنمای مرجع فوق العاده Apple II با ۱۹۶ صفحه توسط استیو جابز، بنیانگذار برجسته شرکت اپل امضا شد و در یک سایت حراجی با قیمتی بسیار بالا به فروش رسید.
دفترچه راهنمای Apple II با امضای استیو جابز به فروش رسید

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر آر اکشن، نوشت: این دفترچه متعلق به جولیان بروئر، پسر مایکل بروئر بوده است. مایکل بروئر درباره حق پخش اپل در انگلیس در سال ۱۹۷۹ مذاکراتی را با اپل داشت و در این دفترچه راهنمای اپل دو، پیامی به این مضمون وجود دارد:" جولیان نسل تو اولین نسلی است که با کامپیوتر بزرگ خواهد شد. تو دنیا را تغییر بده! استیو جابز سال ۱۹۸۰. "

سرگذشت مایکل بروئر

مایکل بروئر مانند جابز دارای ذهن تکنولوژیکی و کارآفرینی بود. بروئر که ۱۷ سال قبل از جابز متولد شد به عنوان مهندس برق در وزارت دفاع و شرکت جی لیونز که اولین رایانه تجاری جهان را در سال ۱۹۵۹ ساخته بود، کار کرد. او در سال ۱۹۶۴ به یک کارآفرین تبدیل شد. در ۱۹۷۹ وی شرکت Microsense Computers Ltd را تاسیس کرد که شبکه‌ای از بیش از ۴۰۰ نمایندگی اپل را ایجاد کرد. میکروسنس در سال ۱۹۸۱ توسط اپل خریداری شد و به عنوان Apple Computer (UK) Ltd با مدیریت بروئر آغاز به کار کرد.

دفترچه راهنمای Apple II با امضای استیو جابز به فروش رسید

در حالی که Apple I در درجه اول برای علاقه‌مندان بود و با کمتر از ۲۰۰ دستگاه ساخته شده بود، اما Apple II واقعاً جهان را تغییر داد و اولین رایانه شخصی بود که به حدود شش میلیون خانه و شرکت راه پیدا کرد. این دفترچه راهنما جزئیات معماری فنی و عملکرد Apple II را نشان می‌دهد و حتی دارای یک طرح کلی تاشو از منطق اصلی رایانه است.

محصولات مرتبط با استیو جابز که فروخته شدند

سایت RR Auction این دفترچه را برای فروش گذاشته بود و با انجام یک حراجی پس از دریافت ۴۶ پیشنهاد آن را با قیمت ۷۸۷ هزار و ۴۸۴ دلار به فروش رساند. این تنها محصول مرتبط با استیو جابز نبود که در این سایت فروخته شد و محصولات دیگر مرتبط با این فرد نیز با قیمت‌هایی بالا در این حراجی به فروش رسیده است. یکی دیگر از این محصولات یکی از نامه‌های استیو جابز بود که به قیمت ۴۷۹ هزار و ۹۳۹ دلار و یک پکیج نرم افزار NeXSTEP نیز با قیمت ۲۱۰ هزار و ۳۲۵ دلار به فروش رسیدند.

دفترچه راهنمای Apple II با امضای استیو جابز به فروش رسید

از دیگر محصولاتی که در این وب سایت به فروش رسیده می‌توان به کامپیوتر اپل یک اشاره کرد که هنوز هم کار می‌کند. صاحب قبلی این کامپیوتر راجر واگنر نام دارد که این دستگاه را به قیمت ۴۶۴ هزار و ۸۷۶ دلار به فروش رساند که کمتر از کامپیوتر‌های اپل یک فروخته شده در گذشته است.

دفترچه راهنمای Apple II با امضای استیو جابز به فروش رسید

اخیرا سایت RR Auction مادربرد 128K مکینتاش امضا شده‌ای را با قیمت ۱۳۲ هزار دلار به یکی از خریداران فروخت. این سایت کامپیوتر اپل لیسا را نیز با قیمت ۹۴ هزار دلاری به فروش رسانده است. علاوه بر این یک کپی از Macworld #1 که توسط استیو جابز و استیو وزنیاک امضا شده بود را هم با قیمت ۲۰۱ هزار دلار فروخت و یکی از ژاکت‌های استیو جابز هم با قیمت ۶۶ هزار دلار در این سایت به فروش رسید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (7 رای)
سیتنا 5
2021-08-22 11:56

افزودن دیدگاه جدید