کد مطلب: 

260112

عرضه رمزنگاری سر به سر مکالمات صوتی و ویدیویی در مسنجر فیسبوک

خدمات مسنجر و واتس اپ فیسبوک در حال حاضر رمزنگاری سر به سر برای پیام‌های متنی که توسط کاربران ارسال می شوند، دارند.
عرضه رمزنگاری سر به سر مکالمات صوتی و ویدیویی در مسنجر فیسبوک

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، شرکت فیس بوک رمزنگاری سر به سر را برای تماسهای صوتی و ویدیویی در مسنجر عرضه کرد و یک لایه دیگر حریم خصوصی به این پلتفرم ارتباطی محبوب افزود.

این غول شبکه اجتماعی به تدریج در حال افزودن قابلیتهای صوتی و ویدیویی به خدمات پیام رسان خود است. این قابلیتها سال گذشته که مردم به دلیل قرنطینه وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در خانه ماندند، محبوبیت زیادی کسب کردند.

رمزنگاری سر به سر یک قابلیت امنیتی است که مانع شنود مکالمات و پیامهای کاربران توسط یک شخص سوم می شود و از سال ۲۰۱۶ برای مکالمات متنی در سرویس پیام رسان فیس بوک موجود بوده است. اگرچه فیس بوک از سوی دولتها برای کاهش برنامه های رمزنگاری سر به سر تحت فشار بوده اما این قابلیت امنیتی را برای مکالمات صوتی و ویدیویی در مسنجر عرضه کرده است و به این ترتیب هیچ کس دیگر از جمله فیس بوک نمی تواند به آنچه ارسال یا گفته می شود، گوش کند.

بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک در یک پست وبلاگ اعلام کرد ما همچنین تست محدود قابلیت رمزنگاری پیامها و مکالمات دو نفره بزرگسالان در اینستاگرام را در بعضی از کشورها آغاز خواهیم کرد. این قابلیت امنیتی در هفته های آینده در چتهای گروهی مسنجر تست خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-08-14 08:55

افزودن دیدگاه جدید