کد مطلب: 

259870

بحران کمبود متخصص امنیت سایبری

کمبود نیروی متخصص در حوزه امنیت سایبری به یک بحران در عرصه امنیت سایبر تبدیل شده و شرکت‌های گوناگون در تلاش هستند تا بر این بحران غلبه کنند.
بحران کمبود متخصص امنیت سایبری

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از زد دی نت، نوشت: سرمایه گذاری اندک در این زمینه و عدم رغبت برای تحصیل در حوزه امنیت سایبری باعث شده تا بسیاری از مؤسسات و نهادهای دولتی و خصوصی در سراسر جهان برای تأمین نیروی متخصص در بخش یادشده دچار مشکل شوند و فشار کار زیادی به فعالان در این بخش تحمیل شود.

دورکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا موجب شده تا چالش‌های بیشتری برای تأمین امنیت زیرساخت‌های شبکه‌ای به وجود آید و یک مطالعه جهانی در این زمینه که توسط انجمن امنیت سیستم‌های اطلاعاتی و مؤسسه تحلیل گر گروه استراتژی شرکت‌های تجاری انجام شده، نشان می‌دهد کمبود سرمایه گذاری در حوزه تأمین امنیت سایبری در کنار چالش فشار کاری می‌تواند شرایط را در این بخش بحرانی‌تر کند.

بررسی یادشده که از طریق گفتگو با بیش از ۵۰۰ متخصص امنیت سایبری در سراسر جهان انجام شده، نشان می‌دهد از نظر ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان کمبود نیروی ماهر در حوزه امنیت سایبری بر روی سازمان‌های مختلف حرفه‌ای تأثیر منفی گذاشته است. ۱۰ درصد از پاسخ دهندگان این تأثیر را بسیار جدی دانسته‌اند.

۶۲ درصد از پاسخ دهندگان هم گفته‌اند که کمبود نیروی متخصص فشار کار فعالان در حوزه امنیت سایبری را افزایش داده است. ۳۸ درصد از این متخصصان اظهار داشته‌اند این وضعیت بر سلامت روانی آنها تأثیر منفی گذاشته است.

بر اساس این گزارش نبردهای سایبری ناشی از حملات باج افزاری در بسیاری از مشاغل چالش‌های ویرانگری ایجاد کرده و در حال حاضر متخصصان امنیت سایبری با بزرگترین تهدیدها به چالش کشیده شده شده‌اند ۵۰ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند افزایش دورکاری به علت شیوع ویروس کرونا باعث افزایش استرس و بیشتر شدن نگرانی‌های حرفه‌ای آنها شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (5 رای)
سیتنا 5
2021-08-05 10:03

افزودن دیدگاه جدید