کد مطلب: 

259830

اپل پردرآمدترین شرکت دنیا شد

براساس فهرست جدید وب سایت فورچون ۵۰۰، شرکت‌های اپل و آمازون پردرآمدترین شرکت‌های دنیا شدند.
اپل پردرآمدترین شرکت دنیا شد

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت fortune، نوشت: هرساله بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان از نظر میزان درآمد و سودآوری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، براساس گزارش‌های اخیر «Fortune Global ۵۰۰»، در سال 2021 به طور میانگین درآمد بزرگترین شرکت‌های جهان ۴.۸ درصد به دلیل تعطیلی‌های کرونایی کاهش یافته است؛ که در مقایسه با نیم دهه گذشته برخی از شرکت‌ها همچون کمپانی‌های بزرگ اقتصادی جهان آسیب شدیدی دیده‌اند.

گفته شده مجموع فروش شرکت‌های جهانی در فهرست فورچون ۵۰۰، بیش از یک سوم تولید ناخالص داخلی جهان است. در ادامه این مطلب به بررسی درآمد، سودآوری و رتبه بندی شرکت‌های بزرگ فناوری می‌پردازیم.

کدام شرکت‌ها در رتبه نخست پردرآمدترین و پرسودترین قرار گرفته‌اند؟

براساس فهرست فورچون ۵۰۰، شرکت آمازون با درآمدی برابر ۲۸۰.۵۲۲ دلار در رتبه نخست پردرآمدترین کمپانی سال و شرکت اپل با ۵۷.۴۱۱ در رتبه نخست پرسودترین قرار گرفته‌ است. پس از این دو غول فناوری شرکت‌های خودرو سازی تویوتا و فولکس واگن در رتبه‌های نه و ۱۰ پردرآمدترین کمپانی‌ها و مایکروسافت در رتبه پنجم پرسودترین شرکت‌ها قرار دارند.

شایان ذکر است شرکت اپل نسبت به سال گذشته که در رتبه دوازدهم قرار داشته با شش پله صعود در رتبه شش این فهرست قرار گرفته است. افزون بر این شرکت اپل در یک دهه گذشته جزو پرسودترین و پردرآمدترین فهرست Fortune Global ۵۰۰ بوده است.

اپل پردرآمدترین شرکت دنیا شد

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-08-04 09:46

افزودن دیدگاه جدید