کد مطلب: 

259759

هشدار اپل در مورد تاثیر کمبود تراشه بر تولید آیفون

اپل که از بزرگترین غول‌های فناوری جهان است درباره ادامه دار بودن وضعیت کمبود تراشه در بازار‌های جهانی هشدار داد.
هشدار اپل در مورد تاثیر کمبود تراشه بر تولید آیفون

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از gizmochina، نوشت: کمبود جهانی تراشه به موضوعی جدی برای همه موارد مرتبط با فناوری تبدیل شده است. در حالی که این کمبود در ابتدا بر روی خودروسازان تأثیرگذار بود، اکنون به تجارت سازندگان الکترونیک مصرفی نیز ورود کرده و سبب ایجاد مشکلاتی برای آن‌ها شده است.

از آنجا که کمبود جهانی تراشه در حال ضربه زدن به صنعت تلفن‌های هوشمند است، شرکت اپل گفته است که این موضوع می‌تواند بر تولید آیفون تأثیر بگذارد. همچنین این غول فناوری پیش بینی کرده است که به زودی رشد درآمد نیز خواهد داشت. البته این امر بر تجارت خدمات غول فناوری هم تأثیر می‌گذارد.

مدیران اپل گفتند که درآمد سه ماهه چهارم مالی فعلی با نرخ دو رقمی رشد می‌کند، اما در سه ماهه سوم به پایان رسیده، نرخ رشد کمتر از ۳۶.۴ درصد خواهد بود. آن‌ها اضافه کردند که اگرچه تأثیر کمبود تراشه نسبت به سه ماهه سوم کمتر بوده است، اما در سه ماهه چهارم سال این وضعیت بدتر خواهد شد و بر تولید آیفون اثر خواهد گذاشت.

دلایل کمبود جهانی تراشه

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، گفت که تحت تأثیر کمبود‌های جهانی پردازنده، بعضی از تراشه‌ها با استفاده از فناوری قدیمی ساخته می‌شوند، اما هنوز هم به عنوان پشتیبانی از قطعاتی برای تولید آیفون، حیاتی هستند. تحلیلگران معتقد بودند که اپل می‌تواند تراشه‌هایی را برای مدل‌های بعدی آیفون خود تولید و ذخیره کند. دلایل مختلفی در مورد کمبود جهانی تراشه وجود دارد، از جمله تعطیلی کارخانه‌ها به دلیل همه گیری COVID-۱۹، سوءاستفاده و قاچاق تراشه ها، افزایش تقاضا برای محصولات الکترونیکی در هنگام ایجاد محدودیت‌های همگانی و دورکاری کارمندان.

وضعیت برای سامسونگ و اپل شبیه تولیدکنندگان کوچکتر گوشی‌های هوشمند نیست. HMD Global، سازنده مارک‌های نوکیا، هشدار داده است که کمبود نیمه هادی‌ها می‌تواند برای سازندگان دستگاه‌های کوچکتر چالش برانگیز باشد.گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از بازیکنان در صنعت تلفن‌های همراه برای تهیه انواع نیمه هادی‌ها راهکار‌های مختلفی از جمله تلاش برای تهیه منبع تراشه‌های مدیریت انرژی، درایور‌های نمایشگر، پردازنده‌های برنامه، علاوه بر چیپست‌های ۴G و ۵G را انجام می‌دهند.

در حالی که دنیا تحث تاثیر پاندمی کرونا است، بحران کمبود تراشه نیز مزید بر علت شده است که غول‌های فناوری دنیا شرایط جدید و سختی را برای تهیه قطعات مورد نیازشان تجربه کنند و همین مورد شاید بر روند تولید محصولات و فروش آن‌ها تاثیرات منفی بگذارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-08-02 13:59

افزودن دیدگاه جدید