کد مطلب: 

259614

توقف فروش هدست واقعیت مجازی فیسبوک به دلیل واکنش آلرژیک

فیسبوک به طور موقت فروش هدست واقعیت مجازی اوکلوس کوئست دو را بدلیل واکنشی آلرژیک در پوست برخی از کاربران متوقف کرده است.
توقف فروش هدست واقعیت مجازی بدلیل واکنش آلرژیک

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از دیلی میل، نوشت: فیس بوک روز گذشته اعلام کرد به طور موقت فروش هدست های واقعیت مجازی «اوکلوس کوئست دو»(Oculus Quest۲) را متوقف کرده است زیرا فومی که در ابزار به کار رفته به ایجاد واکنش آلرژیک روی صورت کاربران منجر شده است.فیس بوک همزمان با توقف فروش به تمام مشتریانش یک کاور سیلیکونی جدید ارائه می‌کند که روی فوم دستگاه قرار می‌گیرد.

همچنین از ۲۴ آگوست به بعد تمام هدست های «کوئست دو» همراه یک کاور سیلیکونی مخصوص که روی فوم را می‌پوشاند، عرضه می‌شوند.

اندرو بازورث در یک پست وبلاگی نوشت: همزمان با افزایش کاربران کوئست دو ما از درصد اندکی از مشتریان آن گزارش‌هایی دریافت کردیم که پس از استفاده از یک فوم قابل تعویض مربوط به قرار گرفتن دستگاه با واکنش آلرژیک روبرو شده‌اند. این فوم به طور جداگانه فروخته می‌شود. هرچند میزان گزارش‌ها بسیار اندک است، اما بیشتر موارد گزارش شده با واکنش آلرژی پوستی اندک روبرو شده بودند.

نخستین گزارش مربوط به واکنش آلرژی پوستی این هد ست در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی گزارش شده است. ورج در گزارشی اشاره کرده بود حدود ۰.۰۱ درصد از کاربران با این مشکل روبرو شدند.

بازورث در این باره نوشته است: ما به محض اطلاع از گزارش‌های آلرژی پوستی آنها را به طور جدی بررسی کردیم. در مرحله بعد تحقیقاتی انجام دادیم و از متخصصان پوست نیز مشاوره گرفتیم. این کارشناسان معتقد بودند واکنش پوستی در نتیجه استفاده از بسیاری از ابزارهای مختلف در جمعیت اندکی به وجود می‌آید.

طبق گزارش کمیسیون ایمنی کالای مصرف کننده (CPSC) تاکنون پنج هزار و ۷۱۶ گزارش از واکنش آلرژیک پوستی در این خصوص ثبت شده و حدود ۴۵ درصد گزارش‌های مصرف کنندگان نیازمند مراقبت‌های پزشکی بود.

به گفته این سازمان حدود چهار میلیون هدست فروش رفته در آمریکا و۱۷۲ هزار و ۶۰۰ در کانادا مشمول این فراخوان می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-07-28 14:58

افزودن دیدگاه جدید