کد مطلب: 

259485

آغاز تحقیقات ضدانحصار اروپا از فیسبوک

خرید یک استارت اپ ارائه دهنده خدمات مدیریت ارتباط با مشتریان توسط فیسبوک باعث شده تا اتحادیه اروپا به دنبال تحقیقات تازه از این شبکه اجتماعی در ماه آینده باشد.
آغاز تحقیقات ضدانحصار اروپا از فیسبوک

به گزارش سیتنا، فارس به نقل از رویترز، نوشت: استارت اپ یادشده کاستومر نام دارد و مرکز آن در نیویورک است. این شرکت نوپا به مشتریان خود کمک می کند تا با کسب اطلاعات لازم از مصرف کنندگان تولیدات و خدماتشان روابط حسنه خود را با آنها حفظ کنند. در واقع این خدمات ارتباط با مشتری هوشمند به حل مشکلات احتمالی و جلب رضایت افراد کمک می کند.

فیس بوک در نوامبر گذشته از عقد این قرارداد خبر داده بود و قصد دارد از خدمات کاستومر علاوه در فیس بوک برای کاربران واتس آپ نیز استفاده کند که استفاده از آن به خصوص در زمان شیوع ویروس کرونا افزایش چشمگیری یافته است.

کمیسیون اروپا از بررسی این قرارداد به مدت 90 روز خبر داده است. فیس بوک تا 26 جولای فرصت دارد تا اسناد و مدارک قانع کننده ای را برای جلوگیری از آغاز تحقیقات مذکور ارائه کند. اما بعید است علاقمند به انجام چنین کاری باشد. مقامات اروپایی این خرید جدید فیس بوک را ضدرقابتی و محدودکننده امکان شکل گیری خلاقیت و نوآوری در صنعت فناوری توصیف کرده اند. اما فیس بوک این مساله را رد می کند.

آژانس ضدانحصار آلمان نیز دیروز از بررسی مستقل این خرید خبر داده و افزود ممکن است فیس بوک برای نهایی کردن این خرید ملزم به دریافت نظر موافق آن نیز باشد. زیرا شرکت کاستومر در آلمان نیز فعالیت گسترده ای دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-07-25 09:29

افزودن دیدگاه جدید