کد مطلب: 

259471

احمد خاتمی خواستار قطع ارتباط اینترنت ایران با جهان شد: مطالبه «نخست» ما از رییسی اینترنت ملی است

احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان گفت: استفاده از اینترنت را در ایران برای جامعه هدف محدود کنید، مثل روسیه که خبری از فضای مجازی آمریکا نیست. انتظار و مطالبه نخست ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که توصیه ولایت را جدی بگیرد و هرچه سریعتر این پروژه مهم را اجرایی کند.
احمد خاتمی خواستار قطع ارتباط اینترنت ایران با جهان شد: مطالبه «نخست» ما از رییسی اینترنت ملی است

به گزارش سیتنا به نقل از تسنیم، امام جمعه موقت تهران گفت: از فضای مجازی پاک دفاع می‌کنیم؛ چون فضای مجازی آلوده دقیقا قتلگاه اخلاق و منش جوانان ما است.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای پاسدار شهرستان ابهر ضمن تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت اظهار داشت: زبان عاجز است که درباره فدارکاری‌های شهدا سخن بگوییم و فقط از خداوند می‌خواهیم که اجرش را به این خوبان عنایت بفرماید.

وی در ادامه به حضور زنجانی‌ها در مقابله با فتنه سال‌های 96 و 98 اشاره کرد و افزود: این اجر مردم استان زنجان همانند اجر حضور فرزندانشان در جبهه‌های دفاع مقدس بود؛ زنجانی‌ها واقعا در راه خدا جهاد کردند.

عضو فقیه شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران با تقدیر از برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا در سطح کشور گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. وظیفه ما امروزه پاسداری از این فرهنگ نفیس است و اگر ویروس منحوس کرونا نبود قطعاً این یادواره‌ها با شکوه و جمعیت بیشتری برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا حتی در زمان شیوع ویروس کرونا و با جمعیت کم و محدود باید برگزار شود، عنوان کرد: حق نداریم مجالس شهدا را تحت هیچ شرایطی تعطیل کنیم؛ توصیه به من به مسئولان این است این مراسمات را حتی با جمعیت کمتر برگزار کنند چرا که برگزاری این مراسمات خود یک «جهاد در راه خدا» محسوب می‌شود.

خاتمی در ادامه با تقدیر از زحمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و دوران پس از دفاع مقدس گفت: سپاه مولود انقلاب اسلامی است و 42 سال از عمر این نهاد پرافتخار می‌گذرد و در این سال‌ها این نهاد مقدس خدمات ارزنده‌ای را به کشور عرضه کرده است.

وی افزود: به طور مثال موضوع بحران آب در استان خوزستان به مرور تبدیل به یک بحران کشوری می‌شد و در همین راستا نیروهای ضد انقلاب از فرصت استفاده کردند و سوار بر این موج شدند و در صدد آن بودند که تشنج را وارد اعتراضات کنند ولی خوشبختانه سپاه به این موضوع ورود کرد و به این موضوع خاتمه داد.

عضو فقیه شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت امام (ره) یک یادگاری بزرگ برای ملت ایران به ارمغان گذاشتند و آن یادگاری سپاه پاسداران بود، گفت: امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود و اگر بخواهیم برای این جمله تفسیر بنویسیم باید چندین کتاب را به نگارش دربیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ شهادت و عاشورایی در کشور همواره زنده بماند، ابراز کرد: فرهنگ شهادت از فرهنگ عاشورا سرچشمه می‌گیرد و اگر کسی داستان کربلا را نشنیده باشد نمی‌تواند با فرهنگ شهادت آشناییت داشته باشد؛ توصیه من به شما این است که هر روز به محضر سالار شهیدان سلام عرض کنید؛ برای امام حسین(ع) مجلس عزا برپا کنید و تا می‌توانید زیارت عاشورا قرائت کنید و تا می‌توانید برای عزیز زهرا (س) گریه کنید که این کارها شما را به فرهنگ شهادت نزدیک می‌کند.

خاتمی با بیان اینکه هرکسی برای امام حسین(ع) یک بیت شعر بسراید خداوند در بهشت یک خانه به او می‌دهد، تشریح کرد: فرهنگ عاشورایی یک فرهنگ نفیسی است که باید به نسل‌های بعدی این فرهنگ را منتقل کنیم؛ فرهنگ عاشورایی سرمایه ماست و دشمنان دقیقاً از همین فرهنگ عاشورایی ما واهمه دارند.

وی در ادامه به نقطه مقابل فرهنگ عاشورایی اشاره کرد و گفت: مقابل فرهنگ عاشورایی، ثروت، شهوت و فضای آلوده مجازی است که جوانان و نوجوانان ما را از فرهنگ اصیل عاشورایی و شهادت دور می‌کند. فضای مجازی آلوده دقیقاً قتلگاه اخلاق و منش جوانان ماست.

عضو فقیه شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران ادامه داد: البته ما هیچ‌گاه مخالف فضای مجازی نبوده‌ایم و نیستیم و برخی‌ها به غلط عنوان می‌کنند که نظام انقلاب اسلامی با فضای مجازی مخالف است؛ ما با فضای مجازی آلوده مخالفیم و همواره موافق فضای مجازی پاک هستیم؛ در دهه محرم سال گذشته فضای مجازی پاک حاکم شد و دقیقاً ما طرفدار همان فضای مجازی هستیم.

وی از دولت فعلی بابت عدم اقدام مناسب برای مقابله با فضای مجازی آلوده انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این دولت اقدام تاثیرگذاری در زمینه مقابله با فضای مجازی آلوده انجام نداد؛ تقاضای ما از دولت منتخب که در دو هفته آینده شکل خواهد گرفت این است که در زمینه مقابله با فضای مجازی آلوده مقابله کند.

خاتمی افزود: تمام کشورهایی که فناوری اینترنت را در اختیار دارند استفاده از اینترنت را برای جامعه هدف خود محدود کردند به طور مثال در کشور روسیه خبری از فضای مجازی کشور آمریکا نیست؛ همه کشورها توسعه یافته به سمت بومی‌سازی اینترنت رفته‌اند ولی متاسفانه دولتمردان ما اقدامی در راستای تشکیل اینترنت ملی نکردند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تذکر دادند که اینترنت ملی شکل دهید ولی متاسفانه آقایان به توصیه‌های رهبر انقلاب گوش ندادند و ندادند و ندادند؛ انتظار و مطالبه نخست ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که توصیه ولایت را جدی بگیرد و هرچه سریعتر این پروژه مهم را اجرایی کند.

عضو فقیه شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران ادامه داد: وقتی فضای مجازی تمام کشورها در اختیار جوانان ما قرار دارد یعنی اینکه فرهنگ تمام کشورها در منازل تمام خانواده‌های ایرانی وجود دارد و آن‌ها به راحتی می‌توانند فرهنگ‌های غلط خودشان را غالب جوانان کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا و بیگانگان دقیقاً می‌خواهند که شبکه ملی اینترنت در کشور اجرا نشود و به راحتی بتوانند توسط فضای مجازی بر روی جوانان ما تاثیر بگذارند؛ وقتی از طریق فضای مجازی جوانان ما را از خدا دور می‌کنند و آن‌ها را با شهوت آشنا می‌کنند معلوم است که دیگر آن جوانان اعتقادی به فرهنگ عاشورا و شهادت نخواهند داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 1
2021-07-24 17:52

افزودن دیدگاه جدید