کد مطلب: 

259070

استفاده از شکلک گریه توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی رکورد شکست

پس از سال‌ها تسلط ایموجی لبخند در فضای مجازی، امروز به جای آن یک ایموجی دیگر یعنی چشم اشک آلود که در حال گریه است، به عنوان ایموجی برتر سال انتخاب شده است.
استفاده از شکلک گریه توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی رکورد شکست

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته ایموجی گریه به رتبه اول پر استفاده‌ترین شکلک توسط کاربران ارتقا یافت. مطابق آمارها رکورد پراستفاده ترین ایموجی به خنده تعلق داشته در حالی که در سال ٢٠٢١ این رکورد را ایموجی گریه از آن خود کرده است.

این اولین بار است که یک شکلک غیر از (Face with Tears of Joy) بیشترین استفاده را در بین کاربران توئیتر دارد. اتفاقات سال های گذشته به ویژه مرگ و میرهای فراوانی که بعد از همه گیری ویروس کرونا در دنیا اتفاق افتاده است احتمالا مزید بر علت شده است تا کاربران در گفتگوهای روزمره خود به دفعات از این ایموجی استفاده کنند.

استفاده از شکلک گریه توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی رکورد شکست

در رابطه با میزان استفاده از شکلک صورت با اشک شادی و Face با صدای بلند گریه در توئیتر طبق آمار منتشر شده بعد از نظرسنجی های صورت گرفته طی ماه های اخیر مشخص گردید که Face با صدای بلند گریه از Face with Tears of Joy به عنوان محبوب ترین شکلک در توئیتر، پیشی گرفته است و کاربران علاقه زیادی در به کار بردن این ایموجی از خود نشان داده اند.

آیا این رخداد، پایانی بر تسلط شکلک صورت با اشک شادی است یا فقط یک تلنگر است؟ داده ها حاکی از آن است که نماد صورت با صدای بلند گریه ممکن است در آینده با اختلاف بیشتر، برترین شکلک شبکه های اجتماعی باشد که البته با رصد اتفاقات ناگواری که در اقصی نقاط دنیا در حال رخ دادن است بروز چنین موردی دور از ذهن نخواهد بود و گفته کارشناسان و نتایج نظرسنجی ها به زودی به وقوع خواهد پیوست.

بعد از طغیان (Face with Tears of Joy) در بین کاربران شبکه های اجتماعی طولی نکشید که کارشناسان Emojipedia به این نتیجه رسیدند که آیا این شکلک به ظاهر همیشه سبز و مدعی، آیا روزی توسط کاربران و با استفاده از ابزارهای جایگزین خنده و سرگرمی "لغو" می شود یا نه.

رصد پیام ها در رسانه های مجازی ممتاز مثل اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و فیسبوک و تحلیل این روند و با فشار دادن بر روی شکلک خنده دار گریه که مدت طولانی شماره 1 بوده است به این نتیجه رسیدیم که نوع استفاده از ایموجی ها توسط کاربران در حال تغییر کردن است.

علت محبوبیت بیشتر این نماد در بین عموم مردم چیست؟

احتمالا بتوان پاسخ آن را توجه مردم به عواطف و احساسات انسانی دانست. با نگاهی به داده ها، می توان دریافت که صورت با اشک شادی مدت مدیدی است که در نمودار جهانی رشد متوقف شده است. Face with Tears of Joy در ژوئن 2018 به اوج خود رسید و از آوریل 2020 به سرعت کاهش یافت که از دلایل دیگر این ماجرا می توان به پاندمی ویروس کرونا در جهان اشاره کرد که سبب شد تا ایموجی با صدای گریه رشد قابل توجهی را در نمودار استفاده از نمادها داشته باشد.

مقایسه دو شکلک برتر از ابتدای سال 2020 نشان دهنده تاثیر همه گیری COVID-19 بر استفاده از ایموجی ها یا تغییر غیرمرتبط استفاده از شکلک هاست که اتفاقا همزمان رخ داده است. تمام این آمارها بدان معنا نیست که بعضی از افراد هنوز در مورد چگونگی استفاده از ایموجی ها مردد هستند. نحوه استفاده از شکلک ها با گذشت زمان تکامل می یابد، مد می شود یا از مد خارج می شود یا به معنای متضاد تغییر می کند، درست همانطور که در سال های گذشته این مورد برای بسیاری از کلمات رخ داده است.

استفاده از شکلک گریه توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی رکورد شکست

نکته دیگری که باید در استفاده زیاد از این شکلک به آن توجه داشت این است که ممکن است به دلایل متضاد این نماد به صدر جدول شکلک ها آمده است. در حقیقت، موارد اخیر استفاده از آن در کنار ایموجی سرنگ ، نشانگر شادی و آرامش شخصی است (که خود شخص یا یکی از عزیزانش) سرانجام یکی از واکسن های COVID-19 را دریافت کرده است.

اما سومین ایموجی محبوب در توئیتر نیز Pleading Face است و ویژگی های مشابه بسیاری با with Loudly Crying Face دارد. هر دو انعطاف پذیر بوده و دامنه عاطفی گسترده ای دارند. هر دو یک معنی واضح ندارند، بنابراین انواع استفاده از آن کمی متفاوت شده است.

در نهایت می توان گفت که طبق بررسی روند استفاده از ایموجی ها در پنج ماه گذشته در شبکه های اجتماعی کاربران از این نماد برای مقاصد مختلف از جمله بیان احساسات و عواطف و خوشحالی دریافت واکسن و به پایان رسیدن وضع فعلی نیز استفاده کرده اند و فقط نشان دادن غم و اندوه مرگ و میرهای ویروس کرونا سبب رشد این شکلک در دنیای ایموجی ها نبوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 5
2021-07-12 13:10

افزودن دیدگاه جدید