کد مطلب: 

259052

رصد عملکرد سیاستمداران با هوش مصنوعی

شرکت Dries Depoorter که توسعه دهنده‌ای مستقر در بلژیک است، ابزاری برای ایجاد هوش مصنوعی ایجاد کرده که محاسبه می‌کند که سیاسیون حاضر در یک جلسه چقدر از تلفن همراهشان استفاده می‌کنند و حواسشان از جلسه پرت می‌شود.
رصد عملکرد سیاستمداران با هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی ای، نوشت: شرکتی بلژیکی ابزاری را با استفاده از هوش مصنوعی طراحی کرده که می‌تواند کار کردن سیاستمداران با تلفن همراه شان را در جلسات دولت رصد و اعلام کند. این ابزار که Flemish Scrollers نامیده می‌شود و به زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده و از فناوری‌های یادگیری ماشین و تشخیص چهره استفاده می‌کند.

در قانون کشور فنلاند جلسات دولت با حضور سیاستمداران به طور زنده از یوتیوب پخش می‌شود. این ابزار با استفاده از فناوری تشخیص چهره برای شناسایی سیاستمداران زمانی که آن‌ها در جلسات صرف کار کردن با تلفن همراه می‌کنند را ردیابی و درصدش را اعلام می‌کنند و سپس این درصد‌ها را به همراه ویدئویی کوتاه از این سیاستمداران در حالی که برچسب گذاری شده اند، در رسانه‌های اجتماعی مانند توئیتر و اینستاگرام منتشر می‌کند.

این ابزار در تاریخ ۵ جولای فعال شد، اما توجه عموم مردم را به خود جلب کرد. شرکت سازنده گفت که اکثر مردم در مورد این پروژه نظرات مثبتی دارند و ما نظرات منفی را از سمت سیاستمداران دریافت کردیم.

شرکت Depoorter از طریق پروژه Flamish Scrollers قصد دارد مواردی را در زمینه شناسایی چهره، هوش مصنوعی و حریم خصوصی برجسته کند. از آنجا که این ابزار قانونگذاران را هدف قرار می‌دهد، احتمالاً انگیزه آن‌ها را برای ایجاد این موارد نیز افزایش پیدا می‌کند. در برخی از مناطق دنیا تکنولوژی حریم خصوصی مردم را از بین برده و حمایت قانونی از مردم در برابر از بین رفتن حرم خصوصی شان فقط در برخی از کشور‌ها وجود دارد. شرکت Depoorter امیدوار است با پروژه‌هایی مانند Flemish Scrollers، این وضعیت در آینده تغییر کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-07-12 08:46

افزودن دیدگاه جدید