کد مطلب: 

259019

رکوردشکنی سهام اپل با عبور از مرز ۱۴۵ دلار

اپل در ماه‌های آینده از آیفون‌های جدید رونمایی می‌کند که همین موضوع باعث افزایش ارزش سهام این شرکت شده و ارزش سهامش به بالای ۱۴۵ دلار رسیده است.
رکوردشکنی سهام اپل با عبور از مرز ۱۴۵ دلار

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت "Apple Inc" که در اول آوریل ۱۹۷۶ تاسیس شد یک شرکت چندملیتی آمریکایی است. این شرکت یکی از غول‌های فناوری جهان محسوب می‌شود. شرکت اپل طراحی، توسعه و فروش وسایل الکترونیکی مصرفی، نرم افزار کامپیوتر و کامپیوتر‌های شخصی را انجام می‌دهد

به نقل از bloomberg، اپل در ماه‌های آینده از آیفون‌های جدید رونمایی می‌کند که انتظار می‌رود با استقبال مناسبی از سوی خریداران مواجه شود. همین موضوع باعث افزایش ارزش سهام این غول کوپرتینویی شده و ارزش سهامش به بالای ۱۴۵ دلار رسیده است. ارزش بازار این کمپانی نیز از ۲.۴ تریلیون دلار فراتر رفته و در نزدیکی ۲.۵ تریلیون دلار قرار دارد.

به گفته یکی از سرمایه‌گذاران، وضعیت اپل در ماه گذشته میلادی بهبود پیدا کرده: « اپل طی یک ماه گذشته وضعیتش تغییر کرده و در کوتاه‌مدت، چشم‌انداز تجاری آن بسیار خوب به نظر می‌رسد.» ارزش سهام اپل تا اینجای سال رشد نزدیک به نه درصدی را تجربه کرده و انتظار می‌رود در ادامه سال این رشد دو رقمی شود. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش‌های مالی و البته معرفی آیفون‌های جدید هستند.

رکوردشکنی سهام اپل با عبور از مرز ۱۴۵ دلار

رکورد جدید سهام اپل در بازار جهانی

شرکت اپل با افزایش ارزش سهامش، به سرعت به ارزش بازار ۲.۵ تریلیون دلار نزدیک می‌شود و فاصله‌اش را با مایکروسافت که اخیرا ارزش بازارش به ۲ تریلیون دلار رسیده، افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود ارزش بازار کوپرتینویی‌ها سال آینده میلادی به سه تریلیون برسد. طبق گزارش‌ها، تحلیلگران انتظار دارند که اپل در فصل سوم سال مالی ۲۰۲۱ به درآمد ۷۲.۹ میلیارد دلاری دست پیدا کند که ۲۲ درصد بیشتر از درآمد ۵۹.۷ میلیارد دلاری آن در فصل سوم ۲۰۲۰ است.

بانک جی‌پی مورگان چند روز پیش در گزارشی اعلام کرد که فروش آیفون ۱۳ از نسل قبلی پیشی می‌گیرد و اپل می‌تواند در سال مالی ۲۰۲۲، ۲۲۶ میلیون آیفون بفروشد که بالاتر از پیش‌بینی و انتظار سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. با توجه به فروش ۱۰۰ میلیونی سری آیفون ۱۲، چندان دور از انتظار نیست. همین افزایش فروش احتمالی باعث شده جی‌پی مورگان منتظر رسیدن ارزش سهام اپل به ۱۶۵ تا ۱۷۰ دلار باشد.

رکوردشکنی سهام اپل با عبور از مرز ۱۴۵ دلار

روند صعودی سهام اپل در دوران همه گیری ویروس کرونا، این شرکت را به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل کرده است و مدتی قبل آرامکوی سعودی را که پیش از این صدرنشین بود، به زیرکشاند. اپل اکنون ارزش بالاتری نسبت به مایکروسافت و آمازون دارد که در بازار سهام آمریکا در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 5
2021-07-11 10:36

افزودن دیدگاه جدید