کد مطلب: 

258920

توانایی استارشیپ در جمع آوری زباله‌های فضایی

ایلان ماسک با انتشار توئیتی اعلام کرد که موشک استارشیب توانایی جمع آوری زباله‌های فضایی در آینده را دارد.
توانایی استارشیپ در جمع آوری زباله‌های فضایی

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی ای ، نوشت: در حالی که شرکت‌های بیشتری سفینه‌های فضایی را به مدار می‌فرستند، تعداد ماهواره‌های از کارافتاه، اجزای رها و متلاشی شده از موشک‌ها و بقایای دیگر در حال افزایش است که خطر برخورد با فضاپیما‌های جدید را به همراه دارد. به عنوان مثال شرکت اسپیس ایکس با هزار و ۶۵۷ ماهواره استارلینک، مدار پایین زمین را به دست گرفته است و انتظار می‌رود که این تعداد و خطر برخورد ترافیک فضایی رشد کند.

ایلان ماسک ایده جدیدی دارد و به نظر می‌رسد راه حلی شبیه به مسائلی باشد که در فیلم‌های علمی-تخیلی دیده ایم، اما جمع آوری زباله‌های فضایی می‌توانند خطر تصادفات فضایی را کم کند و طبق توئیتی که مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس منتشر کرده، موشک استارشیب توانایی جمع آوری زباله‌های فضایی در آینده را دارد.

ماسک در پاسخ به این سوال کاربران که پرسیده بودند آیا اسپیس ایکس ایده‌ای برای از بین بردن زباله‌های فضایی دارد یا خیر گفت: "ما می‌توانیم استارشیپ را در اطراف فضا پرواز دهیم و با یک درب متحرک که روی دماغه آن تعبیه شده زباله‌ها را جمع کنیم. "

درب سیستم موشکی استارشیپ، هنگام رسیدن به یک مدار خاص باز می‌شود و زباله‌هایی که در فضا پراکنده شده را جمع آوری می‌کند و قبل از بازگشت به زمین دوباره این درب بسته می‌شود.

این اولین بار نیست که به توانایی استارشیپ در جمع آوری زباله‌ها اشاره می‌شود. در ماه اکتبر، گوئین شاتول، رئیس اسپیس ایکس اظهار داشت که این موشک می‌تواند به جمع آوری زباله‌های پراکنده در مدار زمین و ذخیره آن‌ها در خود تا زمانی که به زمین برگردد، بپردازد. شاتول در ادامه گفت: "این کار آسان نیست، اما اعتقاد دارم استارشیپ امکان رفتن و انجام چنین کاری را فراهم می‌کند. "

توانایی استارشیپ در جمع آوری زباله‌های فضایی

استارشیپ، یک سیستم موشکی دو بخشی است که تکمیل آن یکی از آرزو‌های جاه طلبانه اسپیس ایکس بوده و در حال حاضر در دست توسعه و ساخت است که آخرین نمونه سفینه ۱۶ طبقه یعنی SN15 در ماه می‌با موفقیت پرتاب شد و فرود آمد. اسپیس ایکس امیدوار است که سرانجام از این موشک برای انتقال انسان به ماه و فراتر از آن استفاده کند و اکنون در حال کار بر روی تقویت کننده ۲۳ طبقه‌ای است که سیستم موشکی را به مدار می‌برد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-07-08 09:40

افزودن دیدگاه جدید