کد مطلب: 

258889

شناسایی مزارع غیرمجاز استخراج رمز ارز الزامی است

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی از توقف فعالیت مزارع مجاز استخراج رمز ارز تا عادی شدن شبکه برق خبرداد و گفت: اگرچه استخراج رمزارزها در قطعی برق موثر بوده ولی همه مشکل به این بخش برنمی‌گردد و بخشی از آن متوجه فرسودگی نیروگاه‌هاست.
شناسایی مزارع غیرمجاز استخراج رمز ارز الزامی است

به گزارش سیتنا، مجتبی توانگر در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر قطعی برق بر کسب و کارها گفت: کسب و کارها در بخش صنعت و کشاورزی اولین قربانی قطعی برق هستند و قبل از سایر بخش‌ها، قطعی برق در همین بخش‌ها صورت می گیرد. حتی سال‌های گذشته که قطعی برق به صورت سراسری در حد فعلی نداشتیم هم برق بسیاری از واحدهای صنعتی و کشاورزی در تابستان قطع می‌شد.

وی افزود: علاوه بر این، قطعی برق در شرایط فعلی اصناف را هم بسیار درگیر کرده است و حتما در چنین شرایطی اصناف نیز متضرر می شوند. به ویژه دور جدید قطعی برق که برنامه روشن و از پیش اعلام شده ای نداشته است به همه اصناف به ویژه اصنافی که نیازمند استفاده از برق برای یخچال ها و فریزرها هستند آسیب جدی وارد می‌کند.

این نماینده مجلس درباره همزمانی قطع آب و برق در برخی استان‌ها نیز یادآور شد: یکی از معضلات شبکه برق کشور، عدم اتصال کامل شبکه برق در مناطق مختلف با یکدیگر است. در شرایطی که قطع برق منجر به قطع جریان آب می‌شود این مشکل خود را بیشتر نشان می‌دهد. لازم است در مناطقی که به دلیل گرمای بیشتر و یا ارتباط شبکه آب به برق، نیاز بیشتری به برق دارند، تدبیر بیشتری برای پایداری شبکه برق و جلوگیری از قطع برق صورت گیرد.

توانگر درباره ضرورت اطلاع مردم از برنامه خاموشی‌ها نیز خاطرنشان کرد: ضرورت اطلاع مردم از برنامه قطعی برق کاملا واضح و روشن است. فقط کافی است وضعیت افرادی که به دلیل قطعی برق در آسانسور گیر می‌کنند و یا بیمارانی که در منزل به وسایل برقی پزشکی نیاز دارند را در نظر بگیریم. متاسفانه اطلاع رسانی فعلی ناقص و مبهم است و شاهد قطعی برق خارج از برنامه نیز هستیم. حتما روند اطلاع رسانی قطعی برق باید تغییر اساسی کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تاثیر استخراج رمزارزها بر قطعی برق نیز گفت: استخراج رمزارزها در قطعی برق موثر بوده است ولی همه مشکل به این بخش برنمی‌گردد. اقتصاد صنعت برق مشکل اساسی دارد. بسیاری از نیروگاه‌ها فرسوده است و بخش خصوصی انگیزه‌ای برای حضور در این بخش ندارد و سرمایه‌گذاری لازم نیز طی سال‌های گذشته برای نوسازی نیروگاه‌ها و ایجاد ظرفیت‌های جدید نیروگاهی انجام نشده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر البته فعالیت مزارع مجاز استخراج رمز ارز تا زمان عادی شدن شبکه متوقف شده است. همچنین تلاش‌هایی برای شناسایی مزارع غیرمجاز استخراج رمزارز صورت گرفته است ولی به نظر می رسد، امکان شناسایی سایر مزارع غیرمجاز از طریق رصد جریان مصرف برق توسط وزارت نیرو شدنی است. به عنوان نمونه در یک واحد صنعتی که در ماه‌های قبل مصرف برق مشخصی داشته و در ماه‌های اخیر با رشد ناگهانی مصرف مواجه شده است، می‌توان احتمال استخراج رمز ارز داد و با بررسی دقیق‌تر و بازدید میدانی به قطعیت رسید. در هر صورت مواجهه با مزارع غیرمجاز رمزارز و تشدید مجازات‌ها در این زمینه ضروری است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-07-07 11:14

افزودن دیدگاه جدید