کد مطلب: 

258820

گوگل برنامه‌های سارق پسورد فیس بوک را حذف کرد

تحلیلگران «Dr.Web» (یک تولید کننده روسی نرم افزار آنتی ویروس) نه اپ حاوی تروژان کشف کردند که اطلاعات ورود به حساب کاربری فیس‌بوک (نام و پسورد) را سرقت می‌کنند. پس از این کشف، گوگل اپلیکیشن‌های مذکور را از پلی استور حذف کرد.
گوگل نه اپ سارق پسورد فیس بوک را از پلی استور حذف کرد

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از انگجت، نوشت: گوگل نه اپ اندروید را از پلی استور حذف کرده که با سرقت اطلاعات ورود به حساب کاربری فیس بوک افراد، قوانین حریم خصوصی را نقض کرده اند.

این اپ ها نام‌های مبهمی نداشتند و بدافزار موجود در آنها به طور کلی ۵.۸ میلیون بار دانلود شده بود. به طور دقیق‌تر بدافزار در اپ هایی با نام‌هایی مانند Horoscope Dailyو Rubbish Cleaner قرار داشت.

اپلیکیشن‌های مذکور با بارگذاری صفحه لاگین واقعی فیس بوک کاربران را فریب می‌دادند و در مرحله بعد جاوا اسکریپتی از یک سروی دستور و کنترل را بارگذاری می‌کردند تا اطلاعات ورود به حساب کاربری را سرقت و به اپ منتقل کنند.

همچنین اپلیکیشن‌های مذکور کوکی هایی از بخش احراز هویت را سرقت می‌کردند.

در کل پنج نسخه از بدافزار رصد شد اما همه آنها از یک کد جاوا اسکریپت و فرمت فایل‌های تنظیمات برای سرقت اطلاعات استفاده می‌کردند. بنابراین احتمالاً نیاز باشد گوگل بدافزار مذکور را در سیستم خود ردیابی کند تا به این ترتیب از نفوذ هکرها به سیستمش جلوگیری کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2021-07-05 11:32

افزودن دیدگاه جدید