کد مطلب: 

258816

اتحادیه اروپا برای مهار شرکت‌های فناوری به دنبال تهیه قانونی جدید است

معاون اجرایی کمیسیون اروپا می گوید اتحادیه اروپا به دنبال تهیه قانونی جدید برای مهار شرکت‌های فناوری است که نه تنها پنج شرکت بزرگ فناوری جهان، بلکه شرکت های کوچک تر را نیز تحت پوشش قرار می دهد.
اتحادیه اروپا برای مهار شرکت‌های فناوری به دنبال تهیه قانونی جدید است

به گزارش سیتنا، فارس به نقل از رویترز، نوشت: در سال های اخیر نگرانی های زیادی به علت انحصارطلبی تجاری شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و فیس بوک ایجاد شده و حالا مقامات اتحادیه اروپا می گویند پیش نویس قانون جدید علاوه بر مهار این شرکت های بزرگ، موسسات و نهادهای دیگر را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

این قانون جدید که قانون بازارهای دیجیتال یا دی ام ای نام دارد، با این هدف وضع می شود که تضمین شود شرکت های فناوری آمریکایی با رقبای خود و نیز کاربران رفتار عادلانه ای دارند. وضع این قانون بعد از تحقیقات متعدد در مورد انحصارطلبی شرکت های فناوری بزرگ آمریکایی رخ می دهد.

قانون مذکور شرکت هایی را هدف قرار می دهد که گردش مالی سالیانه آنها در اروپا در سه سال اخیر 7.7 میلیارد دلار بوده باشد یا ارزش آنها در بازار در سال مالی اخیر به 65 میلیارد یورو رسیده باشد.

همچنین این شرکت ها باید در سه سال اخیر در حداقل سه کشور عضو اتحادیه اروپا خدمات کلیدی پلتفرمی ارائه کرده باشند. انتظار می رود ده شرکت مشمول این قانون قرار بگیرند.

در عین حال برخی افراد مانند اندریاس شواب عضو پارلمان اروپا می گویند این قانون باید شرکت هایی با درآمد 10 میلیارد یورویی و ارزش حداقل 100 میلیارد یورویی در بازار را در بربگیرد تا در عمل پنج شرکت بزرگ گوگل، آمازون، اپل، فیس بوک و مایکروسافت را هدف قرار دهد. هم اکنون بحث و تبادل نظر در این زمینه میان اعضای مختلف اتحادیه اروپا و به خصوص فرانسه و آلمان ادامه دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-07-05 10:48

افزودن دیدگاه جدید