کد مطلب: 

258757

توضیح مشاور حناچی در مورد پول‌پاشی در شهرداری تهران

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در مورد قراردادهای منتشر شده در شهرداری تهران توضیحاتی داد.
توضیح مشاور حناچی در مورد پول‌پاشی در شهرداری تهران

غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در گفتگو با میزان با اشاره به قرارداد میلیونی منتشر شده  مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری با رسانه‌ها در فضای مجازی اظهار کرد: بنده استقبال می‌کنم از اینکه شهرداری تهران در یک فرآیند شفاف اطلاعات سازمان را برای عموم مردم دسترس پذیر می‌کنیم و بر طبق این موضوع مردم و رسانه‌ها می‌توانند دسترسی داشته باشند و عملکرد شهرداری تهران را نقد کنند و بدانند بیت المال چگونه هزینه می‌شود.

قرارداد‌های در حوزه ارتباطات و رسانه‌ها بسیار متنوع است

وی افزود: همچنین ما باید هر خبری که در فضای رسانه‌ای مطرح می‌شود را بررسی کنیم و بدانیم از چه زاویه‌ای منتشر شده و اصلا این موضع صحیح است یا خیر و یا بنا به دلایلی سانسور شده مطرح شده است؛ قرارداد‌های مدیریت شهری در حوزه ارتباطات و رسانه‌ها بسیار متنوع است و بخشی مربوط به تولید محتوا و بخشی به توزیع محتوا مربوط می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بیان کرد: مانند بسیاری از نهاد‌ها و ارگان‌های دیگری که روابط عمومی اقدام به تولید و توزیع محتوا می‌کنند، ما به دلایل محدودیت‌هایی که در شهرداری تهران برای کنترل قرارداد‌ها و کاهش هزینه‌ها ایجاد کردیم این بود که مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و همچنین سازمان‌ها و شرکت‌ها از انجام برخی قرارداد‌ها منع کردیم و گفتیم اگر قرار است فعالیت رسانه‌ای انجام شود عموما و به صورت متمرکز باید انجام شود.

محمدی ادامه داد: این گام اول باعث شد تا خیلی از کار‌هایی که در شهرداری تهران انجام می‌شد به نام فعالیت رسانه و تبلیغات توسط مرکز ارتباطات شهرداری تهران کنترل شود و به ازای آن برای آنکه بتوانیم اخبار را که شامل اخبار و اطلاع رسانی عمومی مانند موضوعات ترافیک، پسماند، فضای سبز، معماری و شهرسازی و همچنین گزارش عملکرد روزانه شهرداری تهران بتوانیم پوشش دهیم تحت قرار داد‌های خبر و تولید محتوا و همچنین توزیع این مطالب منطبق با قوانین و مقررات و همچنین تعرفه‌هایی که در شرکت تبلیغاتی شهرداری تهران موجود بود قرارداد‌هایی را منعقد کردیم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تصریح کرد: این فعالیت‌ها عموما خاص هستند و اساسنامه‌ای شرکت پیام رسا دارد که در آن درج شده است که فعالیت‌های تبلیغاتی و هنری به تشخیص هیات مدیره و یا با فراخوان با کسانی که بتوانند کار را انجام دهند محدود است می‌توانند ترک تشریفات برایشان انجام بشود با گزارشی که پیوست می‌شود که ما این کار را انجام دادیم.

وی بیان کرد: مثلا در یکی از این قرارداد‌ها بیان شده است که برای شبکه اجتماعی توئیتر برای یک فرد مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان داده شده است که این موضوع از اساس دروغ است که چنین چیزی نه ممکن و نه معقول است و قانونی نیست.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: ما برای اطلاع رسانی دقیق و مناسب با بسیاری از رسانه‌ها فعالیت‌هایی را طبق قانون داشتیم و حتی در برخی از روزنامه‌ها ویژه نامه‌هایی منتشر شد که عملکرد شهرداری تهران به خوبی به شهروندان تهرانی گزارش داده شود.

محمدی گفت: فعالیت‌های تبلیغاتی و هنری در شهرداری تهران عموما کارسازی اش از شرکت پیام رسا انجام می‌شود که این موضوع بر اساس قوانین و با نظر هیات مدیره و گزارشات توجیهی انجام می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: وظیفه روابط‌عمومی اطلاع‌رسانی اقدامات سازمان از طرق شفاف به عموم شهروندان است. رسانه‌های مکتوب و مجازی، رسمی و غیررسمی برای این مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ لذا اینکه با افراد و شرکت‌ها بحث تولید و توزیع محتوا قرارداد بسته شود از وظایف ذاتی روابط‌عمومی است.

تا ۶۰۰ میلیون هرجا صلاح بدانیم می‌توانیم هزینه کنیم!

وی گفت: طبق قانون شهرداری تهران به مرکز ارتباطات این اجازه را داده است که تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان ترک تشریفات کند و هرجایی که لازم بود رقمی صلاح دیده شده باشد قرار داد‌ها بسته شده است.

وی گفت: گروه‌هایی که امروز نقد می‌کنند خودشان در جا‌های مختلف چنین اقداماتی را انجام داده است و معنی این انتقاد را متوجه نمی‌شوم، در شهرداری تهران در سال ۹۰ بسیاری از رسانه‌ها انجام می‌دادند که شفاف نبوده، اما امروز ما به صورت شفاف عمل کردیم.

محمدی ادامه داد: بسیاری مارا در زمینه اطلاع رسانی نقد می‌کنند، اما، چون رسانه ملی با ما همکاری نداشت نتوانستیم بسیاری از فعالیت‌های مدیریت شهری را به خوبی اطلاع رسانی کنیم.
 
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-07-03 15:17

افزودن دیدگاه جدید